IK ben waarschijnlijk gehackt op Facebook. moet ik een nieuw email adres nemen te kunnen inloggen?

ik heb verschillende keren mijn wachtwoord veranderd, maar dat werkt niet.
heeft het zin om een nieuw email adres te nemen om weer in te loggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.6K
TurfGraver
6 jaar geleden
Om je wachtwoord te veranderen moet je toch eerst inloggen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
`wachtwoord vergeten`
TurfGraver
6 jaar geleden
Je krijgt geen reset mail op die mail adres?
Dan zal hacker mailadres voor die account ook veranderd hebben. Nee ander mailadres zal voor dit account niks uitmaken.

Het beste antwoord

Hoi,

Indien je geen mail krijgt om je wachtwoord te veranderen heeft de hacker waarschijnlijk al je e-mailadres veranderd. Dan is je account als het ware verloren. (mss dat je Facebook nog kunt contacteren geen idee)

Als je toch nog je wachtwoord kunt veranderen en inloggen log dan eerst en vooral uit op alle andere toestellen waar je aangemeld bent! Dit kan via de veiligheidsinstellingen (puntje 4 op m'n link).

Vervolgens verander je nogmaals je wachtwoord en doe je een beveiligingscontrole (titel wat is beveiligingscontrole en hoe start ik deze functie - zie link)

Na de beveiligingscontrole is het ook aangeraden alle andere wachtwoorden (die hetzelfde zijn) gelinkt aan je mailadres ook te veranderen.

Tip: Het is handig om overal tweestaps-verificatie aan te zetten. Zo moet je een code invullen bij inloggen op onbekende toestellen. Die code ontvang je per sms.

Link: https://www.facebook.com/help/keeping-your-account-secure?ref=contextual

Google is je vriend, hopelijk lukt het je!
Succes!