Wat is veiliger: telkens opnieuw inloggen of ingelogd blijven op Instagram?

Hoi,
Ik heb nu al een tijdje een Instagram account en ik wil niet dat ik gehackt word. Inloggen hoef ik nooit, dat heb ik toen ik mijn profiel aanmaakte zo ingesteld. Nu vroeg ik me af of dat wel slim is, of dat het veiliger is om iedere keer opnieuw in te loggen ivm hackers. Alvast bedankt.

Ps: ik heb 2 accounts, ze staan allebei op alle 2 de devices die ik gebruik. Ik kan makkelijk van het ene naar het andere account gaan hetzelfde device, zonder in te hoeven loggen dus.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.9K
Ritsuka
6 jaar geleden
Zorg dat je een goed wachtwoord hebt, niet iets wat makkelijk te raden is.

Antwoorden (1)

Behalve een goed wachtwoord is uitloggen ook belangrijk, dit om je account veilig te stellen.
Instagram zelf zegt op hun site: Door je af te melden (lees: uitloggen) kunnen andere mensen je account niet misbruiken. Hierdoor kun je voorkomen dat je vrienden je in verlegenheid brengen en dat hackers toegang krijgen tot je account.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Daartegenover staat dat bij (steeds) inloggen een keylogger je wachtwoord te weten kan komen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt allebei.
Hoe kan ik dan instellen dat ik bij het volgende Instagram bezoek weer moet inloggen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@SimonV
Vandaar dat er altijd geadviseerd wordt regelmatig je wachtwoorden te wijzigen en ook niet voor alles een zelfde wachtwoord te gebruiken. @KirstenM
Zelf heb ik geen Instagram, maar als ik op internet kijk, krijg je automatisch het inlogscherm wanneer je naar Instagram gaat en daar vul je als vanzelfsprekend je gebruikersnaam en wachtwoord in en dan klik je op aanmelden.
SimonV
6 jaar geleden
"Vandaar dat er altijd geadviseerd wordt regelmatig je wachtwoorden te wijzigen." Met een keylogger heeft dat geen zin.
Die pikt gewoon je nieuwe wachtwoord op.