Mag je MuziekClips op youtube zetten als je het zelf filmt met je telefoon ?

ik heb een leuke dvd van allerlei soorten muziekclips van artiesten. Mag je vanuit je telefoon dat filmen en op youtube plaatsen ? of is dit een schending van de artiest dat het niet mag ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kopiëren van werken waar auteursrecht op rust is altijd verboden, ook als je het filmt. Wat de regelgeving van YouTube ook mag zijn, de wetgeving gaat voor. Het plaatsen van een bronvermelding of notitie van de auteur en het betreffende lied en een melding dat alle rechten naar de betreffende artiest gaan, maken het vaak wel mogelijk om dergelijke muziekclips op YouTube te zetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Bronvermelding enz. Ontslaat je niet van auteursrecht. Ook dan mag je het nog niet plaatsen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
stel dat je het probeert , krijg je dan gelijk strike of word het gewoon geblokkeerd ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt als het goed is drie kansen, bij drie maal auteursrechtschending wordt je account geblokkeerd. Het hoeft niet zo te zijn dat je account gelijk een melding van auteursrechtschending krijgt. Sommige maatschappijen doen niet zo moeilijk over het kopiëren van video's.