Hoe maak een registratie bij nu.nl ongedaan?

uitloggen lukt niet en wil ik de registratie ongedaan maken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Het zit er dik in dat het niet zomaar mogelijk is om een account op te heffen. Wel kan Sanoma jouw account opheffen, bij b.v. misbruik. Het zal hier net zo gaan als bij allerlei andere sites, zoals b.v. Wordpress. Ook daar is het niet mogelijk je account op te heffen. Het enige wat je daar kunt doen is je blog helemaal leegmaken, en je password "vergeten", zodat je er niet meer in kunt. En dan maar hopen dat ze in de toekomst al die lege blogs nog eens op zullen ruimen.

Maar er zijn wel andere mogelijkheden. Ik heb wat zitten lezen in huisregels, algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden, en uit alles blijkt dat Nu.nl (Sanoma) wel te bereiken is. Zo staat er b.v. bij cookies, persoonsgegevens en privacy algemeen dat als je vragen hebt, over wat van je is opgeslagen, je een mail kunt sturen met je vraag. En op meer plaatsen staat aangegeven dat je contact op kunt nemen. Zoals b.v. hier:

"Reactie verwijderd?
De redactie kan altijd en zonder voorafgaande opgaaf van redenen reacties verwijderen. Overkomt u dat, dan is het niet de bedoeling dat u daarover klaagt in de reactievelden: Mail de redactie op info@nujij.nl. We lichten ons beleid graag toe."

Schrijf een mail naar info@nujij.nl, en zeg dat je je account wilt beeindigen, en dat al je persoonlijke gegevens verwijderd dienen te worden. Ik weet niet precies wat er allemaal in de Wet Bescherming Persoonsgegevens staat, maar het is goed mogelijk dat Sanoma daar zelfs toe verplicht is. Maar zelfs zonder die verplichting lijkt mij, dat er geen enkele reden is voor Sanoma om niet aan je verzoek te voldoen.

Mocht het zo zijn, dat het doel van de beeindiging van je account is, om reacties van jou te verwijderen, dan is het zeker dat dàt niet kan! Daar zijn de regels heel duidelijk over. Alles wat je daar geschreven hebt blijft staan, maar dan wel anoniem (als je verzoek tot opheffen wordt ingewilligd).
Succes!