Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn werkgever mij verplichten om een LinkedIn account aan te maken?

Mijn collega's hebben uit principe geen social media accounts en willen dit graag zo houden. Ze zijn hier dus fel op tegen. Ons werk vereist geen account om het bedrijf te promoten. Ons bedrijf werkt namelijk niet middels marketing activiteiten vanwege de algemene bekendheid in onze kleine branche.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor de gewone werknemer geldt dat echter vrijwel nooit: zij worden aangenomen vanwege de productie die ze kunnen draaien, of dat nu telefoontjes aannemen is of het verwerken van kredietaanvragen of het verkopen van stoeptegels. Als de werknemer dan graag zijn netwerk aanspreekt om zijn werk goed te doen, prima. Wil hij dat echter niet (en dat is heel goed denkbaar!), dan is het opdringen ervan door de werkgever niet acceptabel.
Kan een werkgever zijn werknemer verplichten om op LinkedIn actief te zijn? Naar mijn mening niet, tenzij het op het werk gebeurt, met een LinkedIn-account van het werk. Het moeten gebruiken van eigen accounts, valt niet binnen de instructiebevoegdheid van de werkgever en is een grondwettelijke inbreuk.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Prima om je netwerk uit te breiden als zzp-er, maar dan op persoonlijk initiatief. Niemand kan je hiertoe dwingen. Plus.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding