hoe kan ik iemand makkelijk vinden op Facebook of zo iets? Ik weet alleen waar hij werkt/stage loopt en hoe hij eruit ziet(geen foto)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.1K
Amadea
7 jaar geleden
Zorg dat je aan het begin of eind van een werkdag bij de personeelsingang staat van waar hij werkt. Dan kan je 'm aanspreken.
Inekez1
7 jaar geleden
Als je ook geen naam (voornaam + achternaam) weet dan zal dat heel lastig worden. En zelfs met naam is niet iedereen online te vinden. Sommige mensen hebben gewoon geen accounts op social media. Vroeger - toen er nog helemaal geen internet bestond - ging men in zo'n geval bij dat werk staan wachten rond sluitingstijd. Soms moest je dan eerst nog een aantal dagen 6 keer per dag langsfietsen om er achter te komen hoe laat de werknemers naar buiten zouden komen.

Antwoorden (3)

Om op een computer of computernetwerk iets te vinden wordt gebruik gemaakt van trefwoorden.

Het enige waar u over beschikt zijn:
1) zijn werkplaats
2) hoe hij er uit ziet, maar zonder foto

Van die 2 is de tweede optie niet bruikbaar voor een computer. Zéker net als er ook geen foto aanwezig is.

Blijft over optie 1

En dat is niet veel en zeer waarschijnlijk te weinig.

Google eens op de bedrijfsnaam en medewerkers. Bij een klein bedrijf, of als de persoon in de top van het bedrijf zit, dan is er wellicht een website met namen en een foto van de medewerkers. U kunt geluk hebben dat deze persoon daar tussen zit (nogmaals: de kans is klein)
Op die manier heeft u misschien meer gegevens om mee te zoeken.

Gebruik vooral google om mee te zoeken. Pagina's op Facebook en twitter zijn veelal ook bekend bij google.

Kunt u geen website vinden met extra gegevens, dan blijft er maar één optie over: een bezoekje aan het bedrijf, of gaan posten bij het bedrijf. Of, als het een persoon met specifieke kenmerken betreft én het gaat om een klein bedrijf, dan kan het zijn dat de receptioniste hem kent. Soms kunt u dan volstaan met een telefoontje naar het bedrijf.
als je zijn naam kent probeer dan eens onder "vrienden zoeken"...
7 jaar geleden
Wat je dus als eerst moet weten is de naam van deze persoon.
Ik neem aan dat je een schatting kan maken van de leeftijd, en je weet waar deze persoon werkt.
Om een naam te achterhalen zijn er veel meer opties dan alleen Facebook, ontoud dat.

Als deze persoon actief is op social media, dan heeft hij naar alle waarschijnlijkheid ook connecties met collega's.
Dus, waar je mee moet beginnen is namen achterhalen van mensen die bij dit bedrijf werken. Dan kan het makkelijkst via LinkedIn, want daar hebben mensen hun werkgever vermeld staan.

Verzamel op die manier van namen. Want deze namen kunnen ook in het online netwerkwek van jouw persoon voorkomen. Van deze namen ga je dan op diverse online netwerken zoeken binnen hun vriendengroep of netwerk. Als je weet hoe de persoon eruit ziet, zal je deze van een foto ook wel herkennen.

Van iedereen staat wel iets op internet. De vraag is alleen, wat. Als je goed en slim zoekt, en vooral volhoud, kun je uiteindelijk altijd iets van iemand vinden. Maar staar je niet blind op de persoon zelf, maar zoek ook met een omweg.
En ga alles na wat je wél weet.
Weet je echt alleen de werkgever? Of zijn er andere zaken (al zijn het de simpelste details) die je ook weet of in kan schatten met een hoge waarschijnlijkheid?

Ik ben er ooit in geslaagd om iemand online te vinden die ik niet ken, geen naam van had, geen leeftijd (alleen een schatting) die ik slechts op een videoband had staan wat opgenomen was in 1990(!). Dus alleen een link naar een gebeurtenis, uiterlijke kenmerken van 25 jaar geleden (ogen zijn dan heel belangrijk) en een waarschijnlijke toenmalige woonplaats. Er is dus voldoende hoop.