klop het dat je op Facebook geen koosnaam mag gebruiken. dat je verplicht ben om je achternaam in te vullen?

Ik hoorde het uit verhalen als je account van Facebook is verwijderd door de beheerders kan je hem nog dan treug krijgen alls je een foto van je paspoort?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ach...mijn hele naam of FB is fake, heb het account al 2,5 jaar. Zelfs een aap kan zien dat mijn naam nep is.
redhouse
10 jaar geleden
Klopt ,min account naam is afgeleid van een muziekstroming..
Hoor en zie niks dat het niet mag.

Antwoorden (3)

hoi,
hopelijk heb je hier wat aan:
"Namen mogen geen van de volgende elementen bevatten:

Symbolen, cijfers, ongebruikelijk hoofdlettergebruik, herhalende tekens of interpunctie
Tekens uit meerdere talen
Titels of aanduidingen (bijvoorbeeld professionele of religieuze titels)
Woorden, woordgroepen of bijnamen in plaats van een tweede naam
Aanstootgevende of suggestieve inhoud
Andere dingen waar je rekening mee moet houden:

De naam die je gebruikt moet je echte naam zijn, zoals deze wordt weergegeven op je creditcard, je ID-kaart, enzovoort.
Bijnamen mogen als voornaam of tweede naam worden gebruikt, maar alleen als deze variaties op je echte voor- of achternaam zijn, zoals 'Bob' in plaats van 'Robert'.
Je kunt ook een andere naam in je account weergegeven (bijvoorbeeld je meisjesnaam, bijnaam of professionele titel). Dit doe je door een alternatieve naam aan je tijdlijn toe te voegen.
Het account mag de naam van slechts één persoon bevatten. Tijdlijnen zijn alleen bedoeld voor individueel gebruik.
Het is niet toegestaan om je voor te doen als iets of iemand anders."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijnamen mogen als voornaam of tweede naam worden gebruikt, maar alleen als deze variaties op je echte voor- of achternaam zijn, zoals 'Bob' in plaats van 'Robert'.

Zie bron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In mijn ervaring gaan er alarm bellen rinkelen bij Facebook als je opeens je naam veranderd. Facebook verplicht een ieder de echte naam te gebruiken. Een koosnaam zal niet zo'n probleem zijn.