weet iemand of je een email adres kunt kiezen met eigen domeinnaam?

weet misschien iemand of je een mail adres kunt maken maar dat gekoppeld is naar een gmail adres dus bijvoorbeeld info@mijndomein.nl maar dan mail je eigenlijk naar jemail@gmail.com? weet iemand misschien hoe dit heet of hoe dit werkt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Vanzelfsprekend zul je wel www.mijndomein.nl moeten bezitten om e-mailadres info@mijndomein.nl te kunnen gebruiken.

Bij de instellingen van je webhostingpakket (Bijvoorbeeld DirectAdmin) kun je aangeven dat je mail doorgestuurd moet worden naar .....@gmail.com.

DirectAdmin:
Log in op DirectAdmin en kies indien nodig de juiste domeinnaam. Klik vervolgens op Forwarders onder het kopje E-mail Management.
Klik vervolgens op Create new E-mail Forwarder.
Vul nu het formulier in. Bij Forwarder Name vult u het e-mailadres in waar alle e-mails naar toe gestuurd zullen worden. Let op: u hoeft alleen het deel van het e-mailadres in te vullen vóór het apenstaartje. In ons voorbeeld willen we een forwarder aanmaken voor forwarder@rimote.nl. We hoeven dan alleen forwarder in te vullen.
Vul bij Destination E-mail het e-mailadres in waar u wilt dat alle e-mails naar worden doorgestuurd. Bijvoorbeeld prive@gmail.com. U kunt hier ook meerdere e-mailadressen opgeven. Elk e-mailadres dient dan wel van de ander gescheiden te zijn met een komma. Dus bijvoorbeeld: prive@gmail.com, mijnandereprive@gmail.com.
Klik als u klaar bent met invullen op Create.
Uw e-mail forwarder is nu aangemaakt.
SimonV
7 jaar geleden
Dat kan met Google Domains en G-Suite. Vroeger was het gratis, maar nu niet meer. Je hebt dan alleen een domeinregistratie nodig en de controle over de DNS records. De mail records (MX) laat je dan direct naar google wijzen, het is dus geen doorstuurconstructie. Maar goed, er hangt een prijskaartje aan, nl. de jaarlijkse kosten van het domein (paar euro per jaar) plus de kosten bij Google (12 dollar per jaar?).