Wat zijn die willekeurige opmerkingen onder reacties op forum sites?

Op forum staat er vaak een vraag of statement waar op word gereageerd. Bij veel forumsites is het zo dat dan onder een reactie in het klein een willekeurige zin of quote staat die niks met het onderwerp te maken heeft. Hoe komt dit en waarom is dat zo?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
kierkegaard47
7 jaar geleden
Het eerste waar ik aan denk is de 'signature' van de gebruiker -- een zinnetje automatisch dat onder iedere posting van een gebruiker wordt neergezet en dat door de gebruiker zo is ingesteld. Vaak (niet altijd) een opmerkelijke of ludieke uitspraak. Maar inderdaad hebben die doorgaans niets te maken met het specifieke onderwerp waarop gereageerd wordt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@kierkegaard47 Oké, bedankt.

Antwoorden (1)

Bij de instellingen van het betreffende forum is in dat geval de optie te vinden die automatisch aan iedere reactie een standaardzin toevoegt; deze optie zie je dan als leeg tekstvlak die je naar eigen inzichten kunt invullen.
Vaak is dit dan een lijfspreuk van degene die die reactie geeft e/o een 'gequotete' spreuk van iemand anders die voor de persoon die het gebruikt, een bepaalde waarde heeft.