Hoe heet dat stukje kortfilm over werken aan de toekomst en dan het gemaakt lijken te hebben maar toch ontevreden?

Ik kan me slechts heel vaag herinneren hoe het ging, maar ik zag het eens op Facebook. Over hoe men plannen maakt voor de toekomst, aan carriere werkt en zo, school doorloopt, om dan uiteindelijk op een dag wakker te worden en te beseffen dat je je doelstellingen hebt bereikt, en dan weet ik niet meer wat het besluit was, misschien dat men dan toch niet helemaal gelukkig is of zo, of dat het geluk ergens anders in zit...
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat de voornaam van de verteller iets met Allen of Allan was...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is een stukje van Alan Watts. Het filmpje staat in de link.
Mooi filmpje trouwens ik kende deze niet.

Toegevoegd na 17 uur:
Oops! Je hebt gelijk @Antoni. Was de titel vergeten te noemen. Bij deze alsnog: "Plannen maken is zinloos"
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
"Plannen maken is zinloos" is dus het antwoord, volgens de titel op de website van je bron.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ter informatie, als dit het filmpje is wat je zoekt. Je had best veel informatie om het te vinden. Ik heb op YouTube gezocht naar 'allan" en "future" toen zag ik veel filmpjes van Alan Watts fie nogal filosofisch overkwamen. Toen heb ik gezocht op Google naar: Alan Watts toekomst. Eerste YouTube link was raak. Het is geen aanval trouwens dat je niet goed gezocht zou hebben. Maar zoeken in het Engels kan je vaak een eind op weg helpen. :-D