wat is een goede site om gezamenlijk foto's te delen?

tegenwoordig maakt iedereen digitale foto's, en met een bepaalde groep (in dit geval familie) wil je foto's op 1 plek met elkaar delen, waarbij iedereen ook geautoriseerd kan worden foto's toe te voegen. Dus 1 grote (afgeschermde) map van foto's, gevuld door iedereen die toegang heeft.
Facebook willen we hier niet voor gebruiken.
Tips voor een handige tool/website?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8K

Antwoorden (3)

Als een van de familieleden toevallig Office 365 gebruikt heeft hij of zij ook onbeperkte cloudopslag in OneDrive. Hier kan je een map aanmaken die je gezamenlijk kan delen onder de familieleden. Iedereen mag dan foto's en video's uploaden naar de map, en ook weer downloaden. Daarnaast is het alleen geautoriseerd voor de mensen die de eigenaar zelf uitnodigt.

Dropbox is daarnaast ook een mogelijk, alleen is daar weer een nadeel dat Dropbox de bestanden comprimeert, en er dus soms ook kwaliteit verloren gaat, vooral bij video's, maar ook zeker bij foto's die bijvoorbeeld zijn genomen van een wat luxere camera.

Mocht er heel erg toevallig iedereen gebruik maken van een iPhone, iPad of Mac, dan kan je ook gebruik maken van iCloud-fotodelen. Hier kan, net zoals bij OneDrive, iemand een map aanmaken, in iCloud genaamd stream, en daarin kan iedereen vervolgens foto's uploaden. De kans dat dit voor iedereen toepasbaar is is overigens wel klein aangezien je wel een Apple-apparaat moet hebben alvorens deze methode te kunnen gebruiken.

Zo zijn er tal van sites die cloudopslag mogelijkheden bieden, al dan niet betaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik zeg 1 woord :
Flickr
8 jaar geleden
Picasa!
Wikipedia uitleg hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Google_Picasa
Download hier: https://www.google.com/intl/nl/picasa/