hoe veel data upload je als je 1 uur aan het livestreamen bent? (720p)

Deze zomer willen wij een feest live streamen via Youtube. Omdat er geen internet verbinding aanwezig is willen we een satelliet verbinding huren. We hebben er één gevonden met een upload snelheid van 6mb. Zou dit voldoende zijn om 720p uit te zenden? Youtube geeft de volgende waarden: Type 720p Video Bitrate 5,000 kbps Stereo Audio Bitrate 384 kbps. Maar hoe ik dit moet doorrekenen is mij een raadsel.

En is een satelliet verbinding de beste oplossing voor als er geen internet is?

Groet Patrick

Toegevoegd na 2 minuten:
We krijgen met de huur van de satelliet verbinding de eerste 10GB gratis en daarna moeten we € 15,- per GB betalen. Vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2,5 GB ongeveer.
http://web.forret.com/tools/filesize.asp?speed=5400&unit=Kbps&dur=3600
gvrox
9 jaar geleden
Die prijs per GB valt me eigenlijk nog wel mee, wat zijn de kosten van de huur zelf ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een offerte liggen Installatie en deinstallatie, Huur hardware inclusief abonnement voor € 2.000 excl BTW. dit wel wel de huur van 1 maand. Ben nu opzoek naar een huur van een dag of week. Zo kort mogelijk iig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is het goedkoper om het via 3G/4G te doen.

Het beste antwoord

5.000 kbps + 384 kbps =^ 5,4 Mbps < 6 Mbps. QED. Dit kan dus, en je hebt nog 1,6 Mbps over voor overhead.

Toegevoegd na 15 minuten:
Stel je gebruikt door overhead de volledige 6 Mbps, dan gebruik je 6/8*3600 = 720MB per uur. Dit is precies 0,72GB, dus je kan 10/0,72 = 13,8 =~ 14 uur gratis streamen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Nog even een toevoeging:

Daarna betaal je dus €0,72 per uur streamen, omdat je in 1/0,72 = 1,38 uur één GB vol maakt.

Toegevoegd na 28 minuten:
En dan nu nog antwoord geven op de vraag natuurlijk:
Ja, satelliet is zeker een goede optie als het alleen om bandwidth en kosten gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
6/8 * 3600 = 2700 , dat scheelt nogal !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Slecht berekend (zie gvrox), dus -1. Hele antwoord is nu fout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel