hoe krijg je meldingen van een groep weg op facebook?

Er zijn al verschillende vragen gesteld over meldingen uitschakelen op facebook. Maar hier gaat het om een zeer specifiek probleem.
Ik ben lid van enkele groepen van diverse aard, bv historisch, architectuur...
Nu heb ik bij alle groepen aangeduid dat ik geen meldingen meer wil (onder het icoontje "meldingen" kan je kiezen : meldingen van iedereen, van vrienden of geen meldingen, en daar duidde ik "geen meldingen" aan). Ik zie dan inderdaad naast "meldingen" een verbodsteken.
Maar toch blijf ik nog meldingen krijgen. Het punt is dat niet alle meldingen even zinvol zijn. Er zijn legio mensen die inhoudelijke groepen gebruiken om bv. beertjes met spreuken, "goede morgen"/"goede avond"/"fijne zondag" e.d. te delen in plaats van de inhoud waarover het eigenlijk gaat. Wat heel irritant is natuurlijk en wat ik ook niet zo goed begrijp.
Op inhoudelijke punten komen dan reacties als "Dag Freddy" of dergelijke, en daar krijg ik dan allemaal meldingen van terwijl het helemaal niet voor me bedoeld is.
Bijgevolg heb ik soms meer dan 100 meldingen waar ik dan telkens het "kaf van het koren" moet scheiden.
Ik kan natuurlijk wel bij elke status of foto "meldingen uitschakelen" maar dat is ook een hels karwei als men van meerdere groepen lid is.
Is er echt geen manier om meldingen structureel te blokkeren, zodat ik de activiteiten van de groepen gewoon in mijn nieuwsoverzicht ontvang?

9 jaar geleden
4.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
krijg je meldingen van dingen waar je op gereageerd bent, of echt van alles?
Ritsuka
9 jaar geleden
bent moet natuurlijk hebt zijn, ik ben niet goed wakker
liveisgreat
9 jaar geleden
ja, van alles. Dus "Jan heeft gereageerd op een foto" en van die dingen "Wim plaatste een foto op ...." enz....
Dus niet alleen "Jan heeft OOK gereageerd op een foto" of "Jan heeft gereageerd op JOUW foto". .. in dat geval zou ik nog begrijpen dat ik melding krijg.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat is inderdaad wel vreemd, want als je in de groep alle meldingen uitschakeld, zou je dit niet moeten krijgen.

Het beste antwoord

Dit is hoe het in de app moet (wel voor elke groep apart):
#Ga naar de betreffende groep
#druk bovenaan op de omslagdoek van de groep
#scroll naar beneDen, en zoek instellingen van meldingen veranderen
# daar kan je de optie meldingen-->niet inschakelen.

Ik hoop dat ik hiermee het probleem oplos :)