Wat zijn de gevolgen van een filmpje (vlog) van jezelf op youtube te zetten?

Ik wil graag een kanaal beginnen, maar mijn ouders willen eigenlijk niet dat ik met mijn hoofd (en lijf) op internet kom. Ik ben nu druk aan het kijken of het ECHT veel kwaad kan,...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

"What happens on the Internet, stays on the Internet" .

En dat is echt zo. Al haal je het er zelf weer af, vrijwel alles is ooit weer ergens door iemand te achterhalen. Experimenteren is dus een heel slecht plan.

Het ligt er dus erg aan wat je wilt doen. Dingen die je nu leuk of cool of stoer of grappig vind, zijn dat over twee, vijf, tien, vijfentwintig jaar misschien niet meer. En wil je dan nog steeds geconfronteerd willen worden met die jeugdzonde ?
Kun je er ooit problemen mee krijgen voor, bijvoorbeeld, je werk ? Een opleiding ? Het vinden van een partner ?

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet de gevolgen van wat je wilt doen wel HEEL erg goed kunnen overzien,. Je zult niet de eerste zijn die zichzelf in een lollige bui voor jarenlang in de vingers snijdt. Niet dat het altijd zo dramatisch is hoor ; als jij een youtube-kanaal wil beginnen over hoe je je nagels moet lakken, ik noem maar wat, zul je daar later hooguit om kunnen lachen. Maar als je het leuk vind om jezelf op wilde feestjes te filmen....dan kun je nog wel eens met een flinke kater thuiskomen.

Dat je ouders het je verbieden, is een duidelijk teken dat ze er geen 100 % vertrouwen in hebben dat je geen rare dingen zult doen. Maar er zijn ook mensen die sowieso een beetje panisch zijn voor alles wat er op Internet gebeurd, en al problemen hebben met een foto op facebook. Maar zelfs als dat het geval is, zolang je nog thuis woont en niet meerderjarig bent, hebben je ouders daar gewoon wat over te zeggen en zul je naar hen moeten luisteren.

Probeer een compromis te vinden. Kun je dingen doen waarvoor je niet je hele hoofd in beeld hoeft te hebben ?

En nee, ECHT veel kwaad kan het niet. Maar ALS het mis gaat, gaat het ook GOED mis. Terecht dat je ouders dart in hun achterhoofd hebben. Het is wel de HELE wereld die je kan zien, en voor ALTIJD. Dat kun je je niet genoeg realiseren.