Hoe stel ik Facebook in om berichten van sommigen af te schermen van mijn overige vrienden?

Beetje ingewikkeld? Begrijp ik. Vandaar ook deze extra uitleg.

Ik heb in mijn vriendenlijst op Facebook onder meer 2 vrienden, waarvan ik niet wil dat de één weet dat ik ook 'vrienden' ben en ik ook communiceer met de andere tweede persoon.

Dit geldt dus ook voor al mijn reacties, berichten en antwoorden op berichten die beide personen op mijn tijdlijn kunnen plaatsen. Ik wil dus dat deze twee niets van mijn communicatie die ik met beiden heb, te zien krijgen.

Begrijp je het nog?

Het zou ergens ingesteld moeten kunnen worden in de privacy instellingen maar hoe en waar doe ik dat precies?

Of is dit wat ik graag wil überhaubt niet mogelijk?

Iemand 'blocken' wil ik niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zat op mijn mobiel en wilde een antwoord geven, maar uiteindelijk moest ik mijn PC er voor aanzetten. Want het is niet zo maar uit te leggen. Voor een groot deel kan het wel wat jij wil. Maar het is en blijft Social Media en daarbij zijn er toch altijd weer haken en ogen, of het werkt niet 100%. Dus wees verstandig en ga, ook niet na mijn uitleg dingen posten waarvan je ECHT niet wilt dat iemand het ziet. Die twee mensen waarmee je bevriend bent, ga er bijvoorbeeld niet 1 helemaal afkraken tegenover de ander, want gegarandeerd dat het uit komt. Het hele verhaal uitleggen, is lastig, dus dat die ik niet in dit antwoord. Ik heb twee PDF's 1 heb ik zelf gemaakt, die heet Facebook1 de ander heb ik een tijd terug gekregen die heet Facebook2 je moet ze even downloaden. Daar staat de hele uitleg in, in Jip & Janeke taal en screenshots. Toegevoegd na 1 minuut: Het tweede document gaat over privacy en veiligheid voor je persoonlijke gegevens. Een aanrader eigenlijk voor elke Facebook gebruiker. Toegevoegd na 11 uur: Zoe je de links nog een keer willen proberen? Heb ze op een andere webserver gezet.

Bronnen:
http://www.dohne.nl/Facebook1.pdf
http://www.dohne.nl/Facebook2.pdf

Wat jij wil kan niet. Een andere optie is om 2 groepen te maken die je kan selecteren bij het maken van een post. Dan kan je de ene post met de 1e persoon doen en een andere met de andere persoon. Misschien is dit een goed alternatief...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100