Hoe stel ik Facebook in om berichten van sommigen af te schermen van mijn overige vrienden?

Beetje ingewikkeld? Begrijp ik. Vandaar ook deze extra uitleg.

Ik heb in mijn vriendenlijst op Facebook onder meer 2 vrienden, waarvan ik niet wil dat de één weet dat ik ook 'vrienden' ben en ik ook communiceer met de andere tweede persoon.

Dit geldt dus ook voor al mijn reacties, berichten en antwoorden op berichten die beide personen op mijn tijdlijn kunnen plaatsen. Ik wil dus dat deze twee niets van mijn communicatie die ik met beiden heb, te zien krijgen.

Begrijp je het nog?

Het zou ergens ingesteld moeten kunnen worden in de privacy instellingen maar hoe en waar doe ik dat precies?

Of is dit wat ik graag wil überhaubt niet mogelijk?

Iemand 'blocken' wil ik niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Het is wel een hele wetenschap, die Facebookologie...
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom al die moeite? Hechten mensen echt zoveel waarde aan FB interacties?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka Ja, terwijl anderen hun hele 'hebben en houden' op Facebook pleuren (met alle respect overigens), hechten anderen weer des te meer waarde aan hun privacy.
Ritsuka
9 jaar geleden
Maar dit gaat om 2 mensen uit elkaar houden op een bepaalde manier? Wat je wilt is niet mogelijk trouwens, lijkt mij dat als het beide volwassenen zijn, dat ze zich wel weten te gedragen.
Ik zie ook wel eens dingen voorbij komen van mensen die ik niet zo aardig vind, maar daar lees ik gewoon overheen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka Oke, begrijp ik maar waar het precies om gaat is dat buiten de FB vriendschap om, ik ook met beiden een goede persoonlijke vriendschap heb en wil houden. Ondertussen kunnen deze twee elkaar niet uitstaan en wil ik echter met beiden een goede (persoonlijke en FB) band blijven houden zonder dat zij dit zelf weten. En ik wil niet graag als 'scheidsrechter' of als 'de gebeten hond' tussen twee partijen in staan want dan trek ik uiteindelijk toch aan het kortste eind en verlies ik ze beide. En dat is het laatste wat ik wil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zodra je op Facebook operationeel bent, is je privacy weg. Hoe je het ook instelt. Niets maar dan ook niets gaat van internet af.

Het beste antwoord

Ik zat op mijn mobiel en wilde een antwoord geven, maar uiteindelijk moest ik mijn PC er voor aanzetten. Want het is niet zo maar uit te leggen.
Voor een groot deel kan het wel wat jij wil. Maar het is en blijft Social Media en daarbij zijn er toch altijd weer haken en ogen, of het werkt niet 100%.

Dus wees verstandig en ga, ook niet na mijn uitleg dingen posten waarvan je ECHT niet wilt dat iemand het ziet. Die twee mensen waarmee je bevriend bent, ga er bijvoorbeeld niet 1 helemaal afkraken tegenover de ander, want gegarandeerd dat het uit komt.

Het hele verhaal uitleggen, is lastig, dus dat die ik niet in dit antwoord. Ik heb twee PDF's 1 heb ik zelf gemaakt, die heet Facebook1 de ander heb ik een tijd terug gekregen die heet Facebook2 je moet ze even downloaden.

Daar staat de hele uitleg in, in Jip & Janeke taal en screenshots.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het tweede document gaat over privacy en veiligheid voor je persoonlijke gegevens. Een aanrader eigenlijk voor elke Facebook gebruiker.

Toegevoegd na 11 uur:
Zoe je de links nog een keer willen proberen?
Heb ze op een andere webserver gezet.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide uitleg en je moeite om er zelfs je PC voor aan te zetten om mijn vraag te beantwoorden. Echter, klik ik op de links naar de PDF bestandjes dan krijg ik een viruswaarschuwing door mijn virusscanner. Jammer!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Waar slaat dat dan weer op?! Ik ga dat even uitzoeken. Heb alles in Word geschreven met screenshots en toen opgeslagen als PDF. Krijg je echt een waarschuwing dat het een virus is, of dat het mogelijk een virus kan zijn en dat je alleen moet downloaden als je de gebruiker kent? Ik krijg die meldingen namelijk niet. Op geen enkele computer. (Anders kijk ik wel ff of ik het in HTML kan zetten)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja sorry, krijg toch écht een melding dat er een schadelijke website wordt geblokkeerd en word het me aangeraden om de website niet te bezoeken. Kan in een reactie echter geen screenshot van de melding plaatsen, heb daarom een screenshot van de melding in de antwoorden geplaatst.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Echt raar, zit nu op de PC op het werk, die opent ook gewoon de pdf. En als ze ergens panisch zijn voor virussen is het hier wel. Begrijp er geen zak van.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ze staan nu op een andere webserver, zou je het nog een keer willen proberen?
Het screenshot waar je het over hebt, zie ik trouwens niet.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Oh was trouwens niet persoonlijk bedoeld Peter.
Ik vind het alleen raar, meer niet. Dus ik wil er achter komen wat er is. Want dan is er misschien iets besmet op mijn zonnet server zonder dat ik het weet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@HeerVoldemort Nee begrijp ik. Voelde me ook niet 'aangevallen' of zo hoor. Integendeel. Maar de linkjes werken nu overigens wél goed. Op de eerste plaats mijn complimenten dat je zoveel werk hebt gestoken, alleen maar om mijn vraag goed te kunnen beantwoorden en aan de informatie in de PDF's heb ik heel veel. Heb ze uitgeprint als naslagwerk voor later gebruik. Alles heel netjes uitgelegd met screenshots, aanwijspijlen en een zéér uitgebreide, persoonlijke uitleg erbij. Complimenten. Je bent écht niet over één nacht ijs gegaan om mij te informeren. Bedankt daarvoor en ik ga m'n best doen om de instellingen van FB zó in te stellen zoals jij me hebt uitgelegd. Bedankt !!!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Graag gedaan :-)
Ben blij dat de linkjes nu wel werken.
Ik denk dat ik al weet wat er mis is met die andere server.
Ik heb daar de website van mijn broer nog op staan. Die wss een tijdje terug gehacked. Ik was toen in de HTML code aan het zoeken wat ze precies verpest hadden. Ik heb de "slechte" site toen niet meer weg gehaald. Wel alles schoon gemaakt en toen naar mijn broer gestuurd maar vervolgens op mijn webserver laten staan. Ik gebruik dat zonnet ding alleen voor dat soort dingen. Die andere waar ik de pdfs nu op gezet heb gebruik ik normaal alleen voor mijzelf en hou ik schoon.

Andere antwoorden (1)

Wat jij wil kan niet.

Een andere optie is om 2 groepen te maken die je kan selecteren bij het maken van een post. Dan kan je de ene post met de 1e persoon doen en een andere met de andere persoon.

Misschien is dit een goed alternatief...