Kun je al het geld van YouTube zelf houden?

Een paar vrienden van mij en ik hebben een aantal filmpjes gemaakt voor de grap en ze willen deze nu uploaden op YouTube.
Ze willen de videos ook gaan monetizen en kijken hoeveel we ermee kunnen verdienen. (Ik weet zeker dat het nooit meer dan een euro of 2 zal worden)
Maar nu wil ik weten of ze verder niks over het hoofd zien, zoals belasting of wat dan ook.
Wij weten redelijk weinig over de hele zaken wereld en hoe alles werkt en waarvoor je moet betalen aangezien we net allemaal 18 en 19 zijn.

Ik wil gewoon niet dat we in de problemen komen om een of andere manier met de belastingsdienst of een andere organisatie.

Dus mijn vraag kort samen gevat; Als je videos op YouTube monetized, zijn er dan andere dingen waar je rekening mee moet houden of kun je gewoon al het geld in je zak stoppen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

als je geld verdiend online moet je dit wel opgeven aan de belasting dienst maar als het om 2 euro gaat zou het denk ik niet uit maken
op deze site staat daar informatie over :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tot welk bedrag hoef ik me geen zorgen over te maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet precies tot well bedrag maar op deze site staat een heleboel informatie http://www.gratiszakgeld.nl/belastinghttp://www.gratiszakgeld.nl/belasting//
Ik denk dat je er niet zo snel meer dan 50 euro mee verdient dus ik zal je geen zorgen over maken :)
Geld verdienen via Youtube gaat via Adsense, hierbij verdien je een paar cent per view of advertentie die word aangeklikt. Zodra je boven de $/€100 komt kun je dit gewoon legaal laten storten op een rekening. Partner worden is simpel en kan HIERR: https://support.google.com/adsense/answer/72857?hl=nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus als ik partner word bij YouTube dan gaat alles automatisch bij de belasting of moet ik dan toch nog iets zelf doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Advertenties toestaan op je Youtube kanaal, geeft extra inkomsten. Maar ik moet zeggen, als je niet echt super populair bent, gaat het erg traag geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik ook wel en ik verwacht totaal niet dat ik ooit populair word op YouTube, maar het is iets wat ik mij al een tijd afvraag en nooit een antwoord op heb kunnen vinden. Dus daarom vroeg ik me af hoe het met de belasting zit. Of het automatisch gaat enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
automatisch
fisbel
9 jaar geleden
Automatisch??
Over Adsense inkomen moet gewoon belasting worden betaald, als je jaarinkomen hoger is dan zo'n € 6100 – ander inkomen meegerekend. Google regelt de belastingafdracht in elk geval niet.
http://financieel.infonu.nl/belasting/74682-google-adsense-belasting.html