Is het mogelijk om met een programma zoals Skype of G.talk te video chatten zonder dat de andere partij(en) de beelden kunnen opslaan?

Of bestaat er een gelijkaardig programma waarmee dit wel kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt altijd de beelden opslaan d.m.v screen recorders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zover ik weet is Skype erg moeilijk te onderscheppen in verband met de manier waarop het data transporteert. Maar niks is 100% gegarandeerd anoniem (er wordt wel gewerkt aan initiatieven als Hemlis messenger maar ik denk niet dat die een (video) belfunctie gaat krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op Skype kan je je camera uit zetten als je aan het video chatten bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Joozd./Nikki555 Jullie snappen de vraag niet. Persoon A skypt met Persoon B. Persoon A is bang dat Persoon B niet alleen ziet, maar ook nog opneemt. Het zien is geen probleem, zelfs een vereiste voor A het opnemen (en mogelijk verspreiden) wel. @MaartenvL Precies, als je beeld uitstuurt kan dat ALTIJD opgenomen worden. Zelfs als je het digitaal onmogelijk maakt, kan je nog gewoon een videocamera op het beeldscherm richten.

Het beste antwoord

Nee dat is met elk programma uiteindelijk onmogelijk. Hoogstens kan je het moeilijk maken om het digitaal op te slaan. Uiteindelijk kan je altijd nog een videocamera op het beeldscherm richten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij snapte de vraag! +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dit overtuigt mij volledig. Ook dank aan de anderen die de vraag begrepen hadden en beantwoord.