Ene Sarah heeft mij geblokkeerd op FB. Kan zij nog wel mijn statusupdate zien als die gedeeld wordt door een gemeenschappelijke vriend? Zie uitleg.

Vanwege onenigheid heeft 'Sarah' mij geblokkeerd op FB.
Sarah en ik hebben een hoop gemeenschappelijke vrienden.

Situatie:
Ik plaats een foto of video. Deze wordt gedeeld en/of ge-liked door één van onze gemeenschappelijke vrienden, of één van onze gemeenschappelijke vrienden plaatst er een reactie onder.

(ik heb mijn profiel zichtbaar voor 'alleen vrienden')

Nu mijn vraag:
- Kan Sarah zien dat één van onze gemeenschappelijke vrienden mijn foto/video gedeeld heeft?
- Kan Sarah zien dat één van onze gemeenschappelijke vrienden mijn foto/video ge-liked heeft?
- Kan Sarah zien dat één van onze gemeenschappelijke vrienden gereageerd heeft op mijn foto/video?

Subvraag:
Maakt het in deze situatie uit of onze gemeenschappelijke vrienden een openbaar- of 'alleen vrienden' profiel hebben?

Een soortgelijke vraag is al eens eerder gesteld, maar een duidelijk antwoord is nog niet gegeven.

PS: ik weet dat Sarah het in ieder geval wél kan zien als zij mij weer deblokkeerd, maar daarvan is nu geen sprake.

Welke FB-fanaat kan mij hier een duidelijk antwoord op geven?
Graag gebaseerd op feiten, niet op suggesties!

Toegevoegd na 3 dagen:
Nog meer mensen met antwoorden/ ervaringen???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je haar ook geblokkeerd? Waarom test je het niet even door iemand die je vertrouwt te blokkeren en te vragen wat die persoon kan zien? Ik weet niet hoe jouw instellingen staan en dan weet jij het meteen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik heb haar niet geblokkeerd Pelle, vind ik ook niet nodig. Zij speelt de drama-queen, niet ik hahaha. En ik ben ook niet boos op haar. (in het echt heeft ze een andere naam) Goed idee om zoiets eens te testen, maar ben natuurlijk ook benieuwd naar meerdere antwoorden.

Antwoorden (1)

Als zij jou geblokkeerd heeft kan zij NIETS meer zien van jou. Vanaf ze de blokkering opheft kan ze alles terug zien. Maar vanaf dat zij die blokkering opheft kan zij in een tijd van 48uur jou niet meer blokkeren. Dus in die 48 uur kan jij haar eventueel blokkeren, of alles aanpassen zodat zij maar beperkt jou profiel kan zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord NotaChance. Maar hoe weet jij dit precies? Heb je het uitgeprobeerd en/of heb je een bron waar deze uitleg staat? En wat dan als één van onze gemeenschappelijke vrienden mijn foto/video deelt en deze vervolgens weer gedeeld wordt door een andere gemeenschappelijke vriend? Ik heb zojuist van een familielid begrepen dat het dan op een gegeven moment tóch bij Sarah op het scherm te zien is. Hij zei dat hij uit ervaring sprak. Niet dat dat erg is natuurlijk, maar ik wil gewoon weten hoe FB in elkaar steekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al meermaals mensen geblokkeerd en ze daarna terug opgezocht. Ik verzeker je, ze ziet niks meer. :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK, hartelijk dank :-). Die min is niet van mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha!! Ik heb mijn broer verkeerd begrepen. Als mijn foto/video gedeeld wordt door- of met een openbare groep waar Sarah ook lid van is, dan ziet ze het wel. Kan dit kloppen NotaChance? Wat denk jij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien bedoeld onze 'minner' dat ook. Een verklaring zou wel even netjes zijn dan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gho, daar ben ik niet 100% zeker van. Want als jij reageert op een foto van een gemeenschappelijke vriend van jullie, kan zij jou reactie ook niet zien. Dus ik denk dat als jij een foto deelt in een groep waar zij ook lid van is, zij die ook niet ziet. Als zij jou blokkeerd wilt dat zeggen dat ze van jou niks meer wilt weten, dus het zou een beetje onlogisch zijn moest ze toch nog dingen kunnen zien. Toch?
Weet het niet 100% hoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou je denken ja. Ik weet het niet.