De meeste serieuze datingsites zullen proberen dit op allerlei manieren tegen te gaan. Voor het behoud van goede kwaliteit van een datingsite worden fake profielen gefilterd en verwijderd. Het is immers erg vervelend voor andere daters dat iemand zich anders gaat voordoen dan wie hij of zij is. Je anders voordoen kan in sommige gevallen worden beschouwd als oplichting of je wordt als een faker beschouwd, waardoor je e-mail en gegevens op een fakerslijst van daters kan verschijnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je bedoeld dat je buurman vrijgezel is en hem aan de vrouw wilt helpen, dat mag alleen met zijn toestemming. Maar als het voor jezelf is, dan moet je inloggen onder je eigen naam en mag voor op de site een nickname aanmaken, zodat je onherkenbaar bent. Of je liegt over je hobby's of werk dat valt niet te controleren, maar is ook niet verstandig. Als je een valse beschrijving van jezelf geeft, dan heeft de aankomende date een verkeerd beeld van je, wat waarschijnlijk geen relatie op zal leveren. Lees altijd de voorwaarden op zo'n site, voordat je je aanmeld.