Waarom kan ik een video/foto niet delen op facebook en krijg ik een foutmelding?

Ik krijg de volgende foutmelding als ik een foto/video wil delen die een vriend weer met mij gedeeld heeft op facebook: "Sommige mensen zullen deze foto niet kunnen zien door de privacy-instellingen."

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Het gaat hier niet om een 'foutmelding', maar een informatieve mededeling.
De originele poster van de foto heeft privacy instellingen van de foto ingesteld op enkel zichtbaar voor zijn vrienden (zie afbeelding).
Als jij deze foto deelt is deze gedeelde foto dus alleen zichtbaar voor jullie gezamenlijke vrienden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank voor de reactie. Het rare is dat bij een paar andere video's/foto's met of ingegesteld voor vrienden of aangepast (het wieltje) ik wel kan verderdelen naar mijn vrienden zonder melding. Dat verbaast mij.

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is het dan een video van iemand waar jij geen vriend mee bent, en die vriend van jou wel. Het gaat dan om de privacy van de persoon die het filmpje/de foto postte.
Of het kan ook zijn dat die persoon die het filmpje uploadde, ingesteld heeft dat het filmpje alleen zichtbaar mag zijn voor vrienden en niet voor vrienden van vrienden. Als jij dus wel vriend met hem bent, kun jij het zien. Maar als jij het zou delen, dan zien jou vrienden het ook. Al die vrienden zijn geen vriend met die persoon die het uploadde. Dus zien vrienden van vrienden het filmpje en dat heeft die persoon niet ingesteld, dus kan dat niet of kan het alleen als die persoon die uploadde, zijn instellingem veranderd. Door het filmpje op 'openbaar' of 'vrienden van vrienden' te zetten bij de beveiliging/zichtbaarheid.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Groetjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Optie 2 lijkt me trouwens een beter antwoord, maar ik weet natuurlijk niet wie het filmpje met jou deelde e.d.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De video is 'aangepast' gedeeld. Degene die het filmpje in eerste instantie gedeeld heeft, heeft dit filmpje zelf gemaakt. Deling gebeurde aangepast (dat tandwileltje) met een vriendengroepje van ca. 7 mensen waar ik ook in zit. Als ik het dan wil 'doordelen' krijg ik dus die melding. Ik kan helemaal niets vinden over deze melding bij 'doordelen'
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het net gestest met andere foto's en video's die vrienden van mij met mij gedeeld hebben of 'alleen vrienden' of aangepast met dat tandwieltje, ook dan krijg ik die melding. Is dat nieuw of zo? Ik begrijp het werkelijk niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
He vervelend zeg! Ik zou het ook niet weten, alleen wat in mijn antwoord staat en daar blijf ik bij. Maar misschien is er dan nog een andere instelling die meetelt! Succes!