Van wie komen de "vriendschapsverzoeken" op Facebook?

Ik krijg vriendschapsverzoeken van WILDVREEMDE mensen. Mensen die ik zeker NIET ken... hoe kan dit?
Van mensen die ik hiernaar vraag, hoor ik dat alleen de mensen zelf dit verzoek kunnen versturen, maar hoe kunnen deze mensen een verzoek versturen naar iemand die ze niet kennen?
Of is het toch Facebook dat deze verzoeken verstuurt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.7K

Het beste antwoord

Ten 1e, (ik heb even de reacties op je vraag gelezen)

Die vriendschapsverzoeken zoals je ze noemt, zijn zeker geen vriendschapsverzoeken maar dat zijn mensen die je MISSCHIEN kent, zoals facebook dat ook aangeeft.

Die mensen worden door facebook als mogelijke vriend voorgesteld omdat ze bijv uit de buurt komen, of omdat ze vrienden zijn met 1 of meerdere van jou vrienden.

Vaak staat er bij die mogelijke vrienden ook bij "3 gemeenschappelijke vrienden" (die 3 is maar een getal, kunnen er ook 2 of 50 zijn ligt er maar net aan hoeveel vrienden je hebt)

Dat betekend dus in het voorbeeld dat die persoon 3 vrienden heeft die ook in jouw vriendenlijst staan, daarom denkt facebook dat jij die persoon misschien ook kent.

Hoop dat je hierdoor begrijpt hoe het werkt en waarom je die vriendschaps-voorstellen krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je!
Hoe weet ik dan of het een ECHT vriendschapsverzoek is? van mensen zelf?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je op de hoofdpagina van facebook bent, zie je links bovenin in het wit Facebook staan, net rechts daarvan staan 3 icoontjes(tekentjes) De meest linker daarvan, dus direct naast "facebook", daar komen vriendschapsverzoeken te staan, als het icoontje donkerblauw is heb je geen vriendschapsverzoeken, maar wel de standaard "mensen die je misschien kent" Is het icoontje wit, dan heb je een vriendschapsverzoek en die zal dan tevoorschijn komen wanneer je er op klinkt, als je er meerdere tegelijk hebt staat er bij dat (witte) icoontje ook een getal van het aantal vriendschapsverzoeken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk, dat is een duidelijk antwoord!
Is me nog nooit opgevallen dat het icoontje van kleur KAN veranderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk antwoord: dank je wel!