Hoe kan het dat ik soms mensen volg op twitter die ik helemaal niet aangeklikt heb?

Soms kom in ineens iemand tegen op mijn timeline die ik helemaal nooit eerder heb gezien. Dit kan natuurlijk als het een retweet is, maar ook dat is niet altijd het geval. Als ik op de account klik zie ik dat ik die persoon volg, terwijl ik diegene nooit bewust ben gaan volgen. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mensen veranderen soms hun naam op Twitter. De accountnaam (dat wat achter @ staat) kan niet worden veranderd, maar de naam die wordt weergegeven, wel. Dit wordt nogal eens gedaan door comnerciële accounts, die je anders nooit zou volgen. Die presenteren zich eerst met persoonsnaam. Na een tijdje, als ze door veel mensen worden teruggevolgd, wijzigen ze hun naam. Maar ook privé-personen maken er soms een ander account van, met andere bio en foto.