Hoe kan ik erachter komen wie mijn Facebook probeert te hacken, ik heb het ip adres?

Hallo,

Ik word telkens geprobeerd te hacken door iemand op Facebook iemand uit mijn eigen woonplaats ik zou willen weten wie dat is. Ik heb het ip adres hoe kan ik er nu achter komen?

Vast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
capthavoc
10 jaar geleden
twee mogelijkheden
1:het is iemand die constant de wachtwoord vergeten link aanklikt
daarvan krijg je bericht
zolang jij er niet op reageert is er niets aan de hand
*dat kan gebeuren omdat iemand denk in te loggen in zijn account maar niet goed kijkt dat hij op jouw email staat, een domme vergissing
*of bewust probeer in te breken maar dan zou hij ook toegang tot je email moeten hebben.
en zou je nu al niet meer kunnen inloggen op facebook of
2: Het is een phisping bericht die probeert je email adres en inlog ww ed probeert te ontfutselendoor je te verleiden via de link in de mail je gebruikers naam en ww te geven in beide gevallen nooit reageren op het emailtje zelf en delete ze meteen
Vertrouw je het nog niet, verander dan zelf je ww etc ,
maar veranderd dat dan alleen in het mailtje dat je ontvangt
wanneer je zelf op de ww vergeten link klikt
OF als je al ingelogd bent en via je facebook profiel dingen veranderd
daar krijg je dan ook weer een bevestiging van en moet je weer even opnieuw inloggen Wat je kan doen is hier het mailtje of de tekst daarvan neer te zetten zonder de ip adres en woonplaats ed ?
(neem een screenshot) verberg de gevoelige gegevens via bijv paint
en dan kunnen we zien wat er speelt. Het zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn erachter te komen wie het is maar bedenk ook even, als jij bijvoorbeeld op openbare computers werkt (die van school of zo, of bij vrienden en familie) dat je niet moet vergeten uit te loggen.
vreemde gasten vinden het soms maar wat leuk te klooien met iemand account.
als jij daar de mogelijkheid toe biedt door vergeten uit te loggen.

Antwoorden (2)

Daar kom je niet achter want de provider geeft zoiets niet zomaar aan iedereen door.
Je zou wel aangifte kunnen doen,maar of de politie hiermee aan de slag gaat betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik krijg automatisch een mail wanneer iemand mijn account te hacken. Daar staat het ip adres bij en de woon plaats..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Politie zou in principe elke aangifte moeten opnemen dus het is in ieder geval het proberen waard.
Slechts een kleine kans op succes, maar wat je zou kunnen proberen is om via ftp of gewoon via de browser naar dat adres te gaan. Misschien kun je dan zijn bestanden inkijken en zo te weten komen wie het is.
Nog een mogelijkheid, maar ook zeer kleine kans : googelen op het IP-adres en hopen dat je ergens een logging vindt op een interactieve site (een forum of zo). En dan kijken of de dader daar geen soort van identificatie heeft achtergelaten.