ik heb een fototoestel waar ik mee kan filmen. hoe zet ik die op facebook??

even voor de duidelijkheid. mijn fototoestel staat dus via een kabeltje met mijn pc in contact. nou wil ik wat ik gefilmd heb op facebook of you tube zetten. wat moet ik doen? eerst wat downloaden, voordat ik verder kan?? vertel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je gewoon de bestanden van je fototoestel al halen? Bij verkenner, computer zie je met andere woorden je fototoestel, en kan je deze openen? Zoniet is het best van de drivers voor je fototoestel te downloaden op de site van de fabrikant van je toestel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Account aanmaken op youtube.
Uploadknop indrukken
Youtube naar het filmpje leiden
Wachten
Klaar
goldpixel
10 jaar geleden
Het beste is eerst filmpje van fototoestel uploaden naar video bestand.
Dan ga je naar facebook en klikt daar op foto en video uploaden.
Dan kom je automatisch op je opslag bibliotheken daar klik je video aan en dan gewenste filmpje aanklikken daarna op openen klikken
En de rest gaat vanzelf.

Antwoorden (2)

Je zou zo te werk kunnen gaan:
- sluit je camera aan
- open verkenner en selecteer het toestel (deze wordt of als toestel of als extra schijf weergegeven).
- ga naar de map waar de film in staat (bij sommige camera's heet deze map DCIM en onderliggende mappen hebben cijfers en letters
- selecteer de gewenste video en kopier het bestand naar een locatie die je zelf makkelijk kunt terugvinden (zoals je bureaublad bijvoorbeeld). Beter is om alles goed te archiveren maar dat is geen onderdeel van je vraag.
- Open je facebook/youtube account en volg de stappen die daar worden aangegeven om de video te uploaden
- Klaar is Jrtpa14
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat je dan naar de fototoestel gaat [schijf] dan kliken
en dan zie je verschillende mapjes en dan moet je ze allemaal op maken todat je een
mapje ziet met je video.

daarna ga je naar facebook dan ga je naar die balonnetje waar je iets kan uploaden
dan gaat hij naar al je mappen dan ga je naar de schijf [fototoestel]
dan zoek je in de mappen van je schijf en dan de foto klikken en klaar is kees.