Waarom opent Facebook niet meer op mijn PC?

Ik heb het geprobeerd met IE, Chrom & Firefox. Bij allen krijg ik een melding als "Webpagina niet beschikbaar". Ik heb mijn cookies gewist en ook mijn cache. De firewall heb ik al eens uitgetest. Maar niets helpt helaas... Overigens opent Facebook wel als ik het op de tablet en mobiel (WIFI) probeer.. Hoe kan dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan een aantal redenen hebben. Mogelijk verwijst je pc naar 'foute' dns-servers. Dat kan doordat de dns-servers die in de router staan ingesteld niet goed zijn, maar dan zou je tablet het ook hebben. Controleer dus je netwerkinstellingen om te kijken of dns daar op automatisch staan en of dat ook op je tablet het geval is. Als er een verwijzing naar facebook in je hosts-bestand staat zal dns echter niet geraadpleegd worden. Controleer dus ook je hostsbestand. Je vind dit terug onder /etc/hosts of %systemroot%\system32\drivers\etc\hosts Dns en hosts-bestand zijn dus de twee logische verklaringen. Maar vind je bij geen van beiden een probleem? Dan is je pc toe aan een grondige malwarecontrole!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100