hoe krijg ik die gesponsorde, aanbevolen etc. updates van mijn facebook startpagina?

Ik word tegenwoordig overspoeld van reclame op facebook. Niet enkel in de zijbalk, maar zelfs tussen de updates van mijn vrienden.
Ik vind dit erg hinderlijk. Ook het feit dat mensen me "pagina's aanbevelen" is vervelend als het over commerciële dingen gaat. En het toppunt is dat mijn "vrienden" vaak zeggen van niets te weten, dus het wordt blijkbaar in hun naam opgestuurd?
Hoe krijg ik dat weg, dus zowel die zijbalkreclame als (en vooral) die reclame tussen mijn gewone updates?

10 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Zoals Ritsuka zegt zijn de posts tussenin je vrienden een soort van "facebook-virus", deze zal je namelijk niet automatisch wegkrijgen.

De reclame in de zijbalk is wel weg te krijgen. Je kan een plugin installeren in de browser genaamd "adblock". Deze blokkeert alle advertenties. Ook de reclame op youtube voor een filmpje echt start zal je niet meer krijgen.

De link om deze te installeren in je browser zie je in de bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit:
Eerste bron is voor chrome
Tweede bron is voor firefox
Derde bron voor Internet explorer

Als je alsnog een andere browser gebruikt, zoek gewoon op google onder 'adblock + *naam browser*'

Toegevoegd na 3 minuten:
Edit 2: Zo te zien staan de bronnen niet in volgorde zoals ik ze geplaatst heb. Je zal wel zelf zien dan welke link bij wat hoort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die krijg je nooit helemaal weg, want daar is Facebook voor: reclame maken,
geld verdienen, sponsoren binnen krijgen, geld verdienen..............etc.

De reclames worden wel aangepast aan jouw "wensen en belangstelling".
Wat je kan doen is bij ieder bericht wat je niet wilt zien, op het pijltje aan
de rechterzijkant daarvan klikken en dan aanklikken: dit wil ik niet zien.
Dit een poosje consequent volhouden en je zult iets van verandering opmerken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
dan komen er andere reclames voor in de plaats, maar zo krijg je in elk geval wel de irritantste weg. ik kreeg eerst de hele tijd dieetpillen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha, ha, dan heb je te vaak het woord "eten" gebruikt..
Ritsuka
10 jaar geleden
ja, de meeste posts van mij gaan inderdaad over eten ja :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Adblock haalt ze netjes allemaal weg, behalve de reclames waarvoor je vrienden misschien zonder er erg in te hebben, zelf toestemming hebben gegeven.
Die zijbalkreclame kan niet weg, daar verdienen ze geld aan.
Die gesponsorde berichten in je newsfeed kunnen ook niet weg, net zoiets als die Google ads, verdienen ze ook geld aan.
Je bent nu eenmaal een product voor Facebook, ze verdienen geld aan je door die advertenties te laten zien.

Maar de posts dat je vrienden ineens reclame of zo lopen te maken voor iets, zijn vaak een soort facebookvirus. Daar kun je wel wat aan doen.
Dan moeten je vrienden gaan kijken tussen de facebook apps (staat ergens onder privacy instellingen dacht ik).
Vaak staat daar het virus tussen, het zijn apps die ze bewust of onbewust hebben aangeklikt, en daarmee toestemming gegeven om berichten te posten.
Als ze de berichten van de Facebook wall verwijderen, en vervolgens de facebook app verwijderen tussen de lijst, zou het weg moeten zijn.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met Adblock kun je zelfs de zijreclame kwijtraken.
Adblock! Geweldig. En inderdaad: alle reclame in de zijbalk is ook weg.