Kun je een account activeren door alleen de bevestigingsmail te openen?

Ik ben er laatst achter gekomen dat mijn vriend geregistreerd was op een internetsite. Hij zegt dat hij die site nooit heeft gezien, en er ook niet op zit. Het is een vrij pikante site dus je kent het wel, ik werd achterdochtig en ben gaan kijken. Nou kon ik dus gewoon inloggen met zijn gebruikelijke gebruikersnaam en zijn wachtwoord die hij voor meerdere accounts gebruikt. Ook in de profiel informatie stond opvallend veel wat klopte, zijn geboorte datum, zijn lengte, zijn geslacht, of hij hetero is, piercings heeft, tattoos, kleur ogen, kleur haar, dat hij een relatie heeft. Op een enkele vraag na kwam alles overeen.

Mijn vriend gaf aan dat hij een tijd geleden gehackt is geweest, en dat hackers informatie kunnen verkopen. Ik vraag me af of ze dat ergens kunnen registreren MET de gebruikersnaam en wachtwoord die mijn vriend bijna overal voor gebruikt? En kan je die site dan activeren zonder bevestigingsmail? Want zijn email adres heeft een ander wachtwoord, dus daar zouden ze dan niet op kunnen komen. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als iemand ook de naam/password van zijn mail kent kan dat anoniem persoon best na het aanmelden je vriends mail hebben geopend, de bevestiging hebben aangeklikt en de mail hebben weggegooid. Gen haan die er naar kraait.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vrees ervoor dat hij zelf dit account heeft aangemaakt.

Het zou puur toeval moeten zijn dat een zogenaamde 'hacker' dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord gebruikt als zijn andere accounts.

Een website is wettelijk verplicht van u normalerwijze een bevestigingsmail te versturen wanneer je jezelf registreert. Als je op deze 'pikante' website gaat zien met welk e-mailadres geregistreerd is geweest, dan vrees ik dat je genoeg weet...

Toegevoegd na 1 minuut:
Als toevoeging zou je ook eens in je geschiedenis kunnen kijken.
Misschien merk je op dat er op een bepaalde datum ook naar die website is gesurft... (op voorwaarde dat de geschiedenis niet verwijderd is natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een Hacker , en ik kan het weten , interesseert zich niet in welke websites je bezoekt , die wil je bankgegevens hebben . En het liefst ook je pincode . Als ik het verhaal lees dan vallen mij nog meer dingen op , namelijk hoe weet een Hacker welke kleur ogen je vriend heeft ? ze kunnen veel hoor , maar Windows of Mac hebben geen mogelijkheden om dit soort dingen te laten zien in een Binaire code . Sekssites ( want daar hebben we over ) moeten een bevestigingsmail krijgen van de persoon die zich inschrijft om het account te activeren . Die bevestigingsmail wordt naar het adres gestuurd waarvan de aanvraag verzonden is of het emailadres dat ingevuld is op de Website . Sterker nog ; als ik een email-adres opgeef van een ander bij zo`n inschrijving dan komt de bevestigingsmail niet bij mij terecht maar bij diegene wiens emailadres ik heb ingevuld . Nota Bene : Een Hacker verkoopt geen informatie die houdt hij voor zichzelf voor eigen gewin . Nog iets , je zegt dat het wachtwoord van zijn emailadres een ander wachtwoord heeft en dat een Hacker daar niet op kan komen......... Ik kan je vertellen dat dit wel mogelijk is zonder daar teveel op in te gaan .