Kun je als moderator zijnde op een forum alle mails van de leden zien?

Stel je hebt veel nicknames op een forum, maar je e-mails waarmee je geregistreerd bent, beginnen allemaal met dezelfde naam. Hierdoor kun je zien dat het om dezelfde gebruiker gaat. Kan een moderator een lijst zien met alle e-mail adressen achter elkaar? Of kan hij alleen een mailadres zien als hij de gebruikersnaam aanvinkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Bang dat ze erachter komen dat jij fraudeert?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probleem, is dat een moderator familie van mij is en ik heb privacy gevoelige onderwerpen via de verschillende nicknames achtergelaten. Helaas ben ik de wachtwoorden van sommige accounts vergeten en kan ik mijn reacties niet verwijderen. Hierdoor ben ik bang dat de moderator mij gaat herkennen aan dezelfde email adressen. Door dezelde email adressen (verschillen maar in 1 teken) kun je namelijk zien dat het omdezelfde persoon gaat. PS. Fraude kun je zowieso achterkomen via dezelfde Ip adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja de hoofd-Moderator dus de Admin kan alle e-mails zien. En de normale mods kunnen zien wie je bent via je ip als je een post achterlaat. Dus als je op verschillende nicknames gepost had kunnen ze dat zien via ip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weil: dat ligt allemaal aan de instellingen van dat forum!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tonen van IP-adressen is zeer zeker niet standaard. Vaak moet je er zelfs aparte tooltjes voor downloaden. Of het aan- of uitschakelen. Hangt helemaal van de software af. Voor een moderator hoef je niet zo bang te zijn ; een admin is een grotere 'bedreiging'.
Privacy-gevoelige informatie moet je niet op Internet zetten of via een anoniem Hotmail-account ofzo.

Antwoorden (2)

Ja de hoofd-Moderator dus de Admin kan alle e-mails zien. En de normale mods kunnen zien wie je bent via je ip als je een post achterlaat. Dus als je op verschillende nicknames gepost had kunnen ze dat zien via ip..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor, maar dat ligt allemaal aan de instellingen van het forum. Dat kan overal anders zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal niet De Admin kan altijd de e-mails zien ik heb talloze forums gehad...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De emailADRESSEN ja, maar dat is niet meteen duidelijk uit de vraag ; die heeft het over mails.
En als je talloze fora hebt gehad zal dat voornamelijk PHP zijn geweest en daar kun je eigenlijk verder vrijwel niks.
Ik heb VBulletin en IBPro-fora beheerd, en daar kun je in de database met wat moeite PB's lezen maar beslist geen mails.
Emailadressen kunnen bij veel fora zelfs de gebruikers zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow sorry ik dacht e-mails
Wat je kunt zien hangt sterk af van of je ECHT de beheerder / eigenaar bent van een forum of niet.
Heel veel fora zijn zogenaamde 'gratis gehoste' fora waarvan de beheerder niet de uiteindelijke eigenaar is maar gewoon een gebruiker. Hij heeft wel een controlepaneel maar kan NIET in de database.

Heb je echt een eigen forum op je eigen domein dan kun je dat - wederom als beheerder / admin WEL. En als je daar een beetje sjoege van hebt kun je, met wat meer of minder moeite, absoluut de inhoud lezen van alles op het forum, dus OOK PB's. Dat is echter volstrekt 'not done'.

Mails is weer een ander verhaal ; die worden vaak wel verstuurd VIA het forum, maar de inhoud komt niet in de database. Je kunt dus met wat moeite wel zien wie wie een mail stuurt, maar wat daar in staat is niet zomaar zondermeer toegankelijk. Ik heb geruchten gehoord dat een echte crack danwel de politie (als dat nodig is) WEL zo diep kan, en dat geloof ik meteen, maar gewoon standaard mogelijkheid is dat niet. Het is dus veiliger dan een PB sturen als je de admin niet vertrouwt.

Een moderator komt niet verder dan zijn eigen (uitgeklede) controlepaneel en heeft die mogelijkheid - ook voor PB's - ABSOLUUT niet. Tenzij hij ALLE rechten heeft die de hoofd-admin ook heeft, maar dat komt niet veel voor. (Strikt bezien is-ie dan ook geen moderator).

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor zover je vraag. Daarnaast heb ik nog even geprobeerd je omschrijving te ontcijferen / begrijpen, want die vraagt weer om iets heel anders :

Ja, de admin - en afhankelijk van de rechten soms ook de moderatoren - kunnen de mailadressen van geregistreerde gebruikers zien, OOK en zeker als er meerdere namen onder één mailadres staan.

Wat je ziet, op welke manier en hoe je dat kunt filteren hangt sterk van de software af. Zo was dat op VBulletin heel anders dan op IBPro en op PHP werkt het wéér anders. (Meer fora-systemen) heb ik niet beheerd). Eventueel kun je ook nog controleren op IP-adres. Dat is belangrijk om trollen of mensen die op andere wijze misbruik willen maken van een forum in de smiezen te houden of te kunnen weigeren / verwijderen.