Is het strafbaar als je iemand zijn fb hackt en ALLEEN zijn berichten leest?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat de politie dan achter je aan zal komen, maar of het nou erg netjes is... En wellicht pakt Facebook je wel aan door bv. je eigen account o.i.d. af te sluiten of op te schorten.

Het beste antwoord

Iedere hack is strafbaar, zoiets noemen ze computervredebreuk (Valt onder huisvredebreuk- Wetboek van Strafrecht en artikel 144a) en je kan daarvoor vervolgd worden, je maakt tevens inbreuk op de privacy van de persoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, het kraken van persoonlijke accounts is verboden. Het maakt niet uit wat je er verder mee doet.