Gekraak tot geen geluid tijdens videogesprek skype hoe kan dat?

Als ik skype videogesprek heb gestart krijg ik krakend geluid en uiteindelijk vaak helemaal geen geluid meer. Als ik mijn webcam dan uitzet is alles weer oke. maar zodra ik mijn webcam weer aanzet is t weer helemaal gekraak. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik heb al een keer mijn skype verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niets geholpen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Je zou bijna denken dat het aan je webcam ligt!
Ik skype zelf elke week en wat wij regelmatig hebben is dat er een seintje komt dat de verbinding niet goed genoeg is om zowel goed geluid als een goede videoconnectie te geven.
Aangezien het ons om het contact van "spreken met elkaar" gaat, zetten wij dan het beeld/de video uit. Daarna is het geluid meestal weer optimaal. De reden hiervan weten we niet, Skype geeft niet aan waardoor dit komt, wel hoe het op te lossen.

Soms hebben we ook erge last van echo aan een kant, dus de ander hoort die echo niet, maar jij als je praat hoort jezelf in echo. Om dat op te lossen, verbreken we de verbinding en zoeken weer contact, daarna is dit probleem meestal weer opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, ja bij mij gaat t juistom de webcam haha ik ben niet zo van t praten... Dus ik heb ook altijd mijn microfoon uitstaan. Mijn vriend zei eerst dat ik op mijn laptop de microfoon helemaal uit moest zetten dat had ik gedaan toen deed alles t een kwartiertje goed en daarna ging t weer precies t zelfde...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is toch een video-"gesprek", waarom heb je dan de microfoon uitstaan, of kijken jullie alleen maar? :)