Ik wil een youtube kanaal starten met games van mijn ps3, hoe pak ik dit aan?

Hoe pak ik dit aan, wat willen mensen (goede kwaliteit, bepaalde games) en wat heb ik nodig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naam? Ik vind het leuk om beginnende youtubers te zien groeien.

Antwoorden (4)

Het ligt eraan wat je leuk vind om te spelen. (Veel youtubers spelen black ops 2 of minecraft)
Maar laat ik black ops 2 als voorbeeld nemen.
- goede opneem apparatuur (hdprv)
Dit is wel duur (150€)
- een microfoon (dit hoeft niet perse je kan ook gewoon je computer gebruiken als die ereen heeft)
- goede/leuke gameplays (wat fijn en leuk is om naar te kijken)
- leuke topics (als je een commentary over iets doet)
- edit verstand (dit moet je leren als je montages wilt maken) veel youtubers laten dit ook door andere mensen doen.

Je kan ook aan mensen vragen hoe zij zijn op gestart. Ik noem een paar nederlandse namen (zij posten ook cod)
Grannyfightsback99
QGofficial
WekelijkswuppieNL
Aan deze mensen kan je vragen stellen hoe ze zijn begonnen. Je kan ook aan grotere engelse youtubers vragen stellen maar grote kans dat je niks terug krijgt!

Stuur even een reactie met de nog verdere vragen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd veel mensen spelen minecratft...
niet voor niks want Minecraft = best game ever (op GTA IV na dan)
Het enige wat je nodig hebt is kijkers, je hebt verschillende bronnen van kijkers
1, Kijkers die zoeken naar video's
2, Kijkers die getipt worden
3, Terugkerende kijkers

Ik ga een paar tips geven voor alle drie de bronnen

1, de zoekresultaten in youtube (en google) worden gebaseerd op een heleboel aantal eigenschappen van video's, zo komen video's met hoog aantal views of veel abonnees hoger te staan. Ook de waardering telt sterk mee. Deze drie dingen kan je alleen bereiken door je kijkers te bieden wat ze zoeken (vermaak/tips etc.) zorg dus voor goede kwaliteit en inhoud. Het enige wat je zelf direct kan doen is het zo relevant mogelijk maken van je beschrijving, titel en tags. Zorg ervoor dat deze beschrijving, titel en tags slaan op de inhoud van je video, dit zorgt voor betere waarderingen. Zet dus niet "Iphone 5" in je tags als je video over "Black Ops II" gaat.

2, Kijkers tippen jouw video alleen als ze zelf tevreden zijn over jouw video, natuurlijk kan je het aanbevelen van jouw video wel stimuleren. Vraag of mensen links van je youtube kanaal willen delen of start een prijsvraag (of dergelijke) waarbij kijkers jouw link op social media moeten zetten. Het verspreiden van jouw links gaat je heel erg op weg helpen.

3, Kijkers kijken alleen terug als ze jouw vorige video boeiend vonden, ze kijken bijvoorbeeld morgen weer op je kanaal, zorg dat er genoeg te kijken is en dat kijkers beloond worden voor het herhaaldelijk checken van je kanaal. Als je 3 videos hebt is een kijker snel uitgekeken en checkt deze je kanaal waarschijnlijk nooit meer. Als je 100 videos hebt (is wel veel) hebben kijkers genoeg te kijken en hebben ze er ook wat aan dat ze je kanaal checken. Vraag in je videos of ze willen abonneren om up-to date te blijven. Zorg er dan wel voor dat je vaak genoeg nieuwe videos upload.

Conclusie, zorg voor een goede inhoud, stimuleer je kijkers tot abonneren en verspreiden van je link. En zorg ervoor dat je kanaal genoeg (nieuwe) videos heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Was nog vergeten dat je je video herkenbaar moet maken, zorg dat je naam makkelijk te onthouden is, herhaal je naam een aantal keer in je video. Zorg voor een pakkende intro die mensen herkennen. Zo kunnen kijkers je makkelijker terugvinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Een PVR die in goede kwaliteit opneemt. Ik raad je een Elgato aan. Kijk eens naar beroemde YT'ers en vaak staat er onderaan in de beschrijving een kortingscode.
2. Weet waar je aan begint.
3. Een goede microfoon. Een Snowball of iets dergelijks.
4. Creativiteit! Je raakt niet bekend als je gewoon gameplay commentaries doet. Bedenk iets nieuws! Zoals Woodysgamertag met Mail Monday of Wife Wednesday.
YT'ers kunnen succesvol zijn om 3 redenen: 1. Subscribers en het YT kanaal voelen zich één groep (Woodysgamertag). 2. Ze zijn bekend geworden door de 'content' die ze brengen (Drift0r & TmarTn) of 3. Ze zijn succesvol door hun persoonlijkheid (Whiteboy7thst & TmarTn)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast al deze tips van de andere gebruikers:
Wees origineel. Er zijn veel andere youtubers met game kanalen. En wees niet bang er een te maken, maar zorg dat jij DAT ene hebt dat toch leuker is dan die ander.

Veder zorg dat je niet binnen één week gelijk miljoenen kijkers verwacht. Dit kan wel een aantal maanden of jaren duren.

Succes!