Nodigt Facebook ongevraagd gemeenschappelijke 'vrienden' uit die je hebt met iemand, om contact met jou te leggen?

Mijn dochter is beschuldigd door een vriendin dat ze familie van de vriendin uitnodiging heeft gestuurd om Vriend te worden. De vriendin is hier erg boos over.
Volgens mijn dochter doet Facebook dit automatisch.

Groetjes digibete moeder

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Dat gebeurt niet automatisch. De kans is groot dat ze een keer niet goed heeft opgelet, en toen per ongeluk uitnodigingen heeft verstuurd zonder te beseffen wat ze deed.

Bij Facebook moet je altijd erg goed opletten hoe je je privacy-instellingen instelt en waar je op klikt. In principe doet Facebook dus niets zelf, maar als je niet helemaal snapt wat er gebeurd, kunnen er toch onverwachte dingen gebeuren.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een andere mogelijkheid is dat ze een externe app toestemming heeft gegeven om namens haar mensen uit te nodigen. Maar ook dan heeft ze dus wel eerst zelf die toestemming gegeven, mogelijk ook zonder te beseffen wat dat inhield.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, maar facebook doet wel suggesties van personen die je misschien kent Dan krijg je dus iemand te zien met daarbij iets als "2 gemeenschappelijke vrienden" Of met dezelfde middelbare school of geboorteplaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt aan de rechter zijkant vaak voorgestelde vrienden staan. De mensen van wie Facebook denkt dat je die wel kent. Meestal zijn dit echter mensen die je niet kent of liever niet op Facebook hebt.

Ik denk dat daar de verwarring is ontstaan. Het is overigens wel een achterlijke reden om boos over te worden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja waarom zou je geen familie van je vrienden of vriendinnen mogen uitnodigen???
Dan is het niet echt een vriendin als ze niet wil dat je in contact komt met haar familie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die vriendin snapt duidelijk niks van Facebook! Iedereen kan en mag iedereen uitnodigen!
Zelfs complete vreemden. Je hoeft een uitnodiging niet te accepteren,
.....maar zo werkt het nu eenmaal.
Nee, dit doet Facebook niet, maar vaak heb ik op mijn telefoon dat er vriendschapsvoorstellen worden weergegeven TUSSEN mijn news feed, als ik dan maar net op de verkeerde plek 'tik' en even niet op let heb ik diegene uitgenodigd.

Kan dus een samenloop van omstandigheden zijn, en wellicht een beetje pech.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij lijkt ook dat het niet kan. Maar ik weet, van een vriendin van mij, dat zij dit probleem ook vaker heeft. Dan krijgt ze ineens een bericht: " 'blabla' heeft uw vriendschapsverzoek geaccepteerd" terwijl ze diegene nooit heeft uitgenodigd (denkt ze in ieder geval). Ze heeft een blackberry, misschien heeft dit hier iets mee te maken..