Hoe komt het dat ik op hyves geen vriendenverzoeken meer kan versturen?

Ik heb pas 184 vrienden dus het zou toch gewoon moeten kunnen? Ik krijg dan als melding: u kunt geen vriendenverzoeken meer sturen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien heb je hier iets aan ?

Als er meerdere functies op Hyves niet werken, zoals zoeken, tikken, vrienden uitnodigen, filmpjes, gadgets/blogs zien, dan is de kans groot dat Javascript uitstaat of geblokkeerd wordt. Je kunt kijken of het wel aanstaat in de browser:

Internet Explorer: Klik op het het gereedschapsicoontje (tandwiel icoontje) rechtsboven. Ga naar Internet Opties -> Beveiliging. Je kunt het aanpassen per niveau, maar voor het gemak kun je ook op een knop drukken om alle zones in 1x naar het standaard niveau te herstellen. Dit zorgt ervoor dat Javascript ook weer wordt geaccepteerd. Daarnaast kun je ook je browser resetten via het tandwiel icoontje -> Internet Opties -> Geavanceerd -> onderaan staat een knop om te Resetten.

Chrome: Klik op het gereedschapsicoontje rechtsboven. Ga naar Instellingen -> Geavanceerde opties -> Instellingen voor inhoud... Daar moet een vinkje staan bij het toestaan van Javascript.

Firefox: Klik op het Firefox menu linksboven. Kies Opties -> Opties -> Inhoud. Daar moet een vinkje staan bij Javascript inschakelen.

Werkt bovenstaande niet, dan kan het ook zijn dat een extern programma het blokkeert. Het kan zijn dat een internet beveiligingspakket (zoals Norton of AVG) te hoog staat afgesteld en "scripting" blokkeert en dan gelijk alle Javascript uit de pagina haalt.

Gebruik je Vodafone Mobile Connect (USB Internet)?

Het kan zijn dat Javascript uit staat door de compressie instelling. Dit zorgt ervoor dat pagina's sneller laden maar ook dat veel functies niet werken op Hyves. Om dit uit te zetten ga je naar het programma Mobile Connect van Vodafone. In het hoofdvenster van Mobile Connect kun je boven aan in de balk klikken op "eigenschappen"/"instellingen". Kies vervolgens uit de lijst "compressie". Hier dienen alle opties uitgevinkt te zijn om optimaal gebruik te kunnen maken van Hyves. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met Vodafone.
Bronnen: