Waarom plaatst men op facebook statussen met cognac/bier/amaretto?

Ik zie nu al enkele vrienden van mij een status plaatsen met daarin 'cognac'. En even later bij iemand anders 'bier'. En daarna weer iemand met Cognac & Amaretto. Wat is hier de betekenis van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vraag ik me ook al de hele tijd af!
Zal wel weer een reclame ding zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit kreeg ik in mijn mailbox zojuist (van FB) Eén van mijn vriendinnen heeft voorgesteld dat wij iets speciaal zouden doen op facebook tegen borstkanker. Het is eigenlijk zo eenvoudig dat ik zou willen dat je mee deed. Vorig jaar was het idee om de kleur van je BH die je toen droeg op te schrijven op FB... de mannen die van niks wisten, vroegen zich dagen lang af, wat die kleuren op onze status te betekenen hadden!!!Dit jaar gaat het over onze liefdessituatie en ook wat je in de toekomst wil...WAT DRINK JIJ???CHAMPAGNE: ik ben vrijgezel / JENEVER: ik ben verloofd / WIJN : samen zijn maar hij weet het nog niet / COGNAC: ik heb een relatie / AMARETTO: ik ben verliefd / SAFARI: ik hou van avontuur / COINTREAU: ik ben getrouwd / BIER: vrije liefde MALIBU: ik ben zijn minnares JÄGERMEISTER: ik heb de ware nog niet gevonden / VODKA: ik ben vrijgezel en dat blijft zo / BLOODY MARY: ik zou terug vrijgezel willen zijn / TEQUILA SUNRISE: ik wil graag trouwenNu moet je een keuze maken en zet die op je status (antwoord niet op dit bericht, enkel je drank op je status zetten). Kopieer en plak dit bericht en stuur hem door naar jouw vriendinnen op facebook (wel als bericht aub!).Vorig jaar heeft t spel het nieuws gehaald, laten we dit jaar hetzelfde doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aaagh, nee he. Weer een of andere vage kanker-awareness-actie waar niemand van begrijpt wat het een nu met het ander te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou het een trucje moeten zijn wat mannen niet mogen begrijpen? Beetje onzin als je actie voert voor iets serieus.. -_-

Het beste antwoord

Dat is weer een actie om aandacht te vragen voor borstkanker. Een aantal jaar geleden deden vrouwen dit met de kleur van hun BH opschrijven zonder dat mannen wisten waar over het ging en dit werd zo'n groot succes dat het zelfs in het journaal kwam als groot mysterie voor mannen ;-) Maar nu denken sommige mensen dat dit nog een keer werkt...Wat het dus niet doet want met simpel googlen kom je er nu achter wat die drankjes betekenen. En bovendien heeft het nog weinig met borstkanker te maken (BH's gingen tenminste nog over borsten...), maar met de status van je relatie. De betekenissen:

Champagne: ik ben vrijgezel
Jenever: ik ben verloofd
Wijn: samen zijn maar hij weet het nog niet
Cognac: ik heb een relatie
Amaretto: Ik ben verliefd
Safari: ik hou van avontuur
Cointreau: ik ben getrouwd
Bier: vrije liefde
Malibu: ik ben zijn minnares
Jägermeister: ik heb de ware nog niet gevonden
Vodka: ik ben vrijgezel en dat blijft zo
Bloody Mary: ik zou terug vrijgezel willen zijn
Tequila Sunrise: ik wil graag trouwen

Elk jaar proberen ze dit weer, maar het wordt natuurlijk nooit meer het succes van de eerste keer omdat iedereen (ook veel mannen) de trucjes nu kennen en je het gewoon op google kan vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dit is om aandacht tevragen voor borstkanker maar de bedenkers van de actie hebben niet echt goed hierover nagedacht want alcohol verhoogt het risico op:

borstkanker
mondkanker
keelkanker
strottenhoofdkanker
slokdarmkanker
darmkanker
leverkanker

Toegevoegd na 8 minuten:
zie mijn reacties bij dit antwoord voor info die ik vergeten was teplaatsen bvd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat is het verschil dan tussen cognac & bier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat heeft temaken met de relatie status van de postende persoon champagne is voor vrijgezel, cognac voor in een relatie en bier voor vrije liefde etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
linkje met het bij mijn weten originele bericht http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/603324_489235687760810_155879033_n.jpg
CHAMPAGNE: ik ben vrijgezel / JENEVER: ik ben verloofd / WIJN : samen zijn maar hij weet het nog niet / COGNAC: ik heb een relatie / AMARETTO: ik ben verliefd / SAFARI: ik hou van avontuur / COINTREAU: ik ben getrouwd / BIER: vrije liefde MALIBU: ik ben zijn minnares JÄGERMEISTER: ik heb de ware nog niet gevonden / VODKA: ik ben vrijgezel en dat blijft zo / BLOODY MARY: ik zou terug vrijgezel willen zijn / TEQUILA SUNRISE: ik wil graag trouwen

Had het ook al opgemerkt...

Toegevoegd na 2 minuten:
De aandacht voor borstkanker is inderdaad de achterliggende gedachte. Een soortgelijke actie was "wat is de kleur van de bh die je nu draagt"
Toen stonden er allemaal kleuren bij de FB statussen