Waarom plaatst men op facebook statussen met cognac/bier/amaretto?

Ik zie nu al enkele vrienden van mij een status plaatsen met daarin 'cognac'. En even later bij iemand anders 'bier'. En daarna weer iemand met Cognac & Amaretto. Wat is hier de betekenis van?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is weer een actie om aandacht te vragen voor borstkanker. Een aantal jaar geleden deden vrouwen dit met de kleur van hun BH opschrijven zonder dat mannen wisten waar over het ging en dit werd zo'n groot succes dat het zelfs in het journaal kwam als groot mysterie voor mannen ;-) Maar nu denken sommige mensen dat dit nog een keer werkt...Wat het dus niet doet want met simpel googlen kom je er nu achter wat die drankjes betekenen. En bovendien heeft het nog weinig met borstkanker te maken (BH's gingen tenminste nog over borsten...), maar met de status van je relatie. De betekenissen: Champagne: ik ben vrijgezel Jenever: ik ben verloofd Wijn: samen zijn maar hij weet het nog niet Cognac: ik heb een relatie Amaretto: Ik ben verliefd Safari: ik hou van avontuur Cointreau: ik ben getrouwd Bier: vrije liefde Malibu: ik ben zijn minnares Jägermeister: ik heb de ware nog niet gevonden Vodka: ik ben vrijgezel en dat blijft zo Bloody Mary: ik zou terug vrijgezel willen zijn Tequila Sunrise: ik wil graag trouwen Elk jaar proberen ze dit weer, maar het wordt natuurlijk nooit meer het succes van de eerste keer omdat iedereen (ook veel mannen) de trucjes nu kennen en je het gewoon op google kan vinden.

dit is om aandacht tevragen voor borstkanker maar de bedenkers van de actie hebben niet echt goed hierover nagedacht want alcohol verhoogt het risico op: borstkanker mondkanker keelkanker strottenhoofdkanker slokdarmkanker darmkanker leverkanker Toegevoegd na 8 minuten: zie mijn reacties bij dit antwoord voor info die ik vergeten was teplaatsen bvd.

CHAMPAGNE: ik ben vrijgezel / JENEVER: ik ben verloofd / WIJN : samen zijn maar hij weet het nog niet / COGNAC: ik heb een relatie / AMARETTO: ik ben verliefd / SAFARI: ik hou van avontuur / COINTREAU: ik ben getrouwd / BIER: vrije liefde MALIBU: ik ben zijn minnares JÄGERMEISTER: ik heb de ware nog niet gevonden / VODKA: ik ben vrijgezel en dat blijft zo / BLOODY MARY: ik zou terug vrijgezel willen zijn / TEQUILA SUNRISE: ik wil graag trouwen Had het ook al opgemerkt... Toegevoegd na 2 minuten: De aandacht voor borstkanker is inderdaad de achterliggende gedachte. Een soortgelijke actie was "wat is de kleur van de bh die je nu draagt" Toen stonden er allemaal kleuren bij de FB statussen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100