Is er een officiële dan wel aanbevolen/optimale maat in pixels voor een facebook avatar?

Iemand heeft mij gevraagd een avatar te maken voor z'n Facebookpagina. Zelf heb ik geen Facebook account en heb hier verder geen interesse in en dus geen ervaring mee.

Een 180 x 180 pixel versie komt heel rommelig/niet strak over en ik begrijp van degene dat Facebook de 120 x 120 versie niet wenst te accepteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er zit niet echt een grens aan. De Facebook gebruiker kiest een foto en daar in selecteert hij/zij het deel dat als profiel foto gebruikt wordt. Zo lang het vierkant blijft kun je dit aardig uitrekken