Als ik een online radio stream heb gratis, kunnen ze me toch niet pakken omdat ik geen buma/stemra heb? Hun bieden dit toch aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Jawel, jij zendt muziek uit waar jij niet voor betaald hebt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar, er staat, wij regelen gratis streaming. Nou via hun zend ik dit toch uit?
Powergen
11 jaar geleden
Ja?? De streaming is het contact tussen jou (DJ tafel/PC) naar de andere luisteraars. Dus jij gebruikt in princiepe die streaming voor muziek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja oke,maar wat nou? Radionomy stopt! nou iedereen gaat echt niet zoveel geld betalen. Dan nemen hun dit toch ook? En btw er zijn zoveel van dit soort radios
Powergen
11 jaar geleden
Er zijn heel veel van die illegale stations... dat weet ik. Je kan het doen... maar niet zeuren als je op een dag gepakt wordt.
Als je zelf een radiostream hebt, die niet via een dienst als onlinestreaming.nl (bestaat niet trouwens) gaat, dan zal buma/stemra je kunnen pakken. Als je wel via een dienst streamt, lees dan hun voorwaarden en dergelijke, en kijk of zij betalen aan buma/stemra. Zo ja: ze kunnen je niet pakken. Zo nee: ze pakken je.

Wees je er van bewust dat er levens kapot aan zijn gegaan door piraterij.