Wat moet ik doen als ze vragen om een naaktfoto?

Op facebook is er iemand bezig met me en hij wil dat ik mij lichaam laat zien of naaktfoto's moet maken dus wat moet ik er tegen doen???

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik moet voor de webcam kleren uit doen. En als ik dat niet doet wordt die boos. En ik vertrouwde hem eerst en heb toen mijn tel. nr gegeven en skype aangemaakt voor hem.... ik weet dat het dom is, hij was te vertrouwen en nou doet die dit ik voel me echt in de val gelokt en nou zend die heletijd berichten via mijn telefoon enzo... Maar is al meer dingen gebeurt... hoe moet dit opgelost geworden

Toegevoegd na 1 dag:
Ik meen dit serieus... Ik snap niet waarom mensen zeggen dat dit nep... ik meen dit en ben zelf heel bang... Ik heb die man ontmoet in een hotel waar ik naar toe ben gegaan (indonesie) en hij was gewoon heel aardig maar 2 jaar later (ben in 2009 gegaan) krijg ik van die berichtjes enzo... Hij zegt van alles. zoals naaktfoto's, skype aanmaken en via telefoonberichtjes probeert die mij te dreigen om op internet te komen... ik weet echt niet wat ik moet doen... Dit is een serieuze vraag!!!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

beste vraagsteller.... ik begrijp dat er meer is gebeurd waar je niet achter staat. bij dit soort 'mensen' is het zo dat ze precies weten hoe ze iemand moeten bespelen. ze wekken de indruk dat ze te vertrouwen zijn, en daar maken ze misbruik man. hij zal vast hebben aangegeven dat hij je lastig gaat vallen op je tel (sms, bellen, etc) als jij toestemt om foto's te maken om hier maar vanaf te zijn kom je echt nog verder in de shit!!! foto's gaat hij gebruiken om je nog meer te chanteren! hij zal roepen dat ie ze op internet zet, you tube, facebook, hyves en weet ik veel wat. Hij weet dat jij liever niet wil dat de dingen die jij gedaan hebt liever tussen jou en hem wil laten, dus zo pushed hij je verder en verder. hij zal zeker zeggen dat je ouders erachter komen, en je zo een klote gevoel geven (wat zullen je ouders zeggen als ze de foto's zien?) en dat soort sh#t. verander je nummer, maak melding via facebook, en als ie ook op hyves staat, twitter etc maak dan ook hier melding! aangifte doen bij de politie, en alle gesprekken van hem (gemiste oproepjes, beantwoorde oproepjes, sms, msn, etc.) opslaan of hier een backup van maken! hiermee kan jij aantonen dat hij je lastig valt. geef wel aan dat je wil dat hij je met rust moet laten, want dan sta je sterker. zoek zelf ook geen contact met hem. als je dit soort zaken aan kan tonen heeft hij geen poot om op te staan, en kan hij zelfs vervolgd worden voor stalking en chantage! aan hem de keuze of hier ook smaad, laster etc aan toe te voegen is. via de link kan je meer lezen over dit soort zaken. http://www.iusmentis.com/meningsuiting/smaad-laster-belediging/ mocht hij ook op hyves zitten kan je me dit weten via een PB. hij zal niet persoonlijk benaderd worden door wie dan ook, en nergens vanaf weten. het enige wat ik kan doen is een netwerkje activeren waarmee we ervoor kan zorgen dat hij hieraf gekickt wordt. (we doen dit vaker bv bij , mensen die foto's van anderen gebruiken, anderen lastig vallen, fictieve personen etc.) wat ie ook zegt om je zover te krijgen, welk gevoel hij je geeft hierbij: NIET doen, want het gaat van kwaad tot erger! mocht je wat willen vragen of weten: stuur me gerust een PB Toegevoegd na 1 dag: in de reacties hieronder gaf Hans ook een link naar een site waar je veel aan kan hebben. je kan hem vinden bij de bron.

Bronnen:
http://www.hulpmix.nl/geweld/ongewenste_in...

Je hebt een "aangeef knop" als hij je berichten stuurt, voor de rest zou ik zeggen: gewoon negeren en desnoods hulp inschakelen

Ik zou het niet doen en oook nooit doen want je weet nooit wie achter die pc zit en wat hij van.plan is ermee anders en melden bij facebook beheerders de naam van diegene doorgeven.

Absoluut weigeren! Mensen die via sociale netwerksites argeloze meisjes zoeken om ze te misbruiken moeten aangegeven worden. Nooit privégegevens bekendmaken, en alleen dingen toestaan wanneer je in persoonlijk contact oog in oog met iemand staat en zo weet dat het niet in verkeerde handen kan komen. Toegevoegd na 1 uur: Je moet echt naar de politie gaan en aangifte doen van een zedenmisdrijf. Deze man heeft vast meer op z'n kerfstok, dus misschien kunnen ze met de gegevens die jij van hem hebt 'm achterhalen. En zo voorkómen dat hij hier ongestraft mee verder kan gaan!

Nooit op ingaan. Met die naaktfoto's gaat hij je alleen maar erger bedreigen. Hij zal dan dreigen om ze openbaar op internet te zetten. Natuurlijk wil hij dan misschien ook bepaalde handelingen verricht zien. Dus nooit doen hoe boos hij ook wordt. Verander je telefoonnummer en blokkeer hem van alle communicatielijnen die je met hem hebt. Meld het ook bij de beheerders van facebook. Succes en wees a.u.b. slim en voorzichtig.

Aangifte doen samen met zijn/haar ip-adres van facebook.

Absoluut niet op ingaan! Als je het wel doet, kom je nog in veel vervelender situaties terecht dan je nu zit. Wat deze enge man doet is strafbaar. Ga naar een volwassene die je vertrouwt (ouders, leraar, buurvrouw) en vraag die jou te helpen. Ze zullen gelijk in actie komen, want niemand wil dat dit gebeurt met minderjarige meisjes.

Mogelijk schaam jij je, misschien dat jij jezelf een beetje de schuld geeft. Misschien vond je het in het begin gewoon wel leuk, dat zo'n volwassen man contact met je wilde. Hij zal je lieve complimenten gegeven hebben. En omdat je het leuk vond vind je nu misschien dat het je eigen schuld is. En dan vind je het nu mogelijk zelfs een beetje verraad naar hem toe om hem finaal te blokken en/of aan te geven... En omdat je het een beetje je eigen schuld vind durf je daarom niet naar je ouders of iemand anders die je vertrouwt om het te vertellen. Maar weet je, deze man is bewust, willens en wetens, dit vriendelijke contact met je aan gegaan met als dóel je uiteindelijk dingen te laten doen die jij helemaal niet wil. Hij is een engerd nu, maar eigenlijk was hij dat al vanaf het begin, hij heeft je gewoon ingepalmd en gemanipuleerd. En meis, jij bent 16, hij weet dat hij fout zit. Hij heeft zijn volwassen charme gebruikt om je te misleiden en als je 16 bent heb je dat echt niet meteen door, totdat hij om o.a. om naaktfoto's gaat vragen. NOOIT DOEN! Ga er met een volwassene over praten meis, en overleg samen hoe je dit het beste aan kan pakken bij de politie. Die weten er steeds beter raad mee, met internetcriminaliteit, want dat is het. Laat je door die flapdrol niet bedreigen of chanteren. Als dat al niet gebeurd... Maar laat hem er in ieder geval niet verder mee gaan. Ga hulp zoeken voor hij je nog meer kan intimideren.

1. defrienden op facebook 2. scherm je profiel af van niet-vrienden 3. verwijderen van skype/skype niet meer openen 4. je telefoon 1 of 2 dagen doorschakelen naar een een niet-bestaand nummer. Dan denkt hij dat je telefoonnummer niet meer werkt. Reageer niet op sms'jes. Reageer minimaal 2 weken nergens op. Als hij dan nog doorgaat, dan is het zeer ernstig. Doe dan aangifte. Dat kan je ook wel eerder doen, maar waarschijnlijk houdt het op als je hem 2 weken geen aandacht geeft en hij denkt dat alles afgesloten is.

Stuur naaktfoto`s van de meest lelijke of dikke trol die je maar op internet kan vinden. Voor de rest niet eens meer met tekst reageren. Echt volhouden hoe moeilijk het ook is. Lekker in zijn sop gaar laten koken. Maar toch echt zo snel mogelijk profielen, accounts en nummers opschonen voor deze persoon

Niet geven natuurlijk! Wat moet een vreemde meneer nu met naakt(!)foto's van jou? Hij heeft überhaupt niks met jou te maken, en jij niks met hem: je kent elkaar niet eens, en hij heeft al helemaal niks te willen van jou. Er is geen enkele reden waarom jij zou moeten doen wat hij zegt, hij heeft toch geen gezag over jou? Jammer dat het al zo ver is gekomen. Ik begrijp dat je hem eerst vertrouwde, maar op internet kun je mensen nu eenmaal niet snel vertrouwen. Er zijn letterlijk mannen die halfnaakt achter hun PC zitten, op zoek naar jonge meisjes. Als iemand contact met jou zoekt, vraag je dan altijd af waarom dit is. Hebben jullie iets gemeen, en gezamelijke hobby? Kent hij iemand die jij kent? Zo nee: niet op in gaan. Maar goed, je zit nu met dit probleem natuurlijk. Allereerst: reageer niet meer op hem. Ik neem aan dat je nummermelder hebt: neem niet meer op als hij belt. Schop 'm van je faceboekpagina, blokkeer alles wat je van hem kunt blokkeren, en reageer niet meer. Desnoods neem je een ander telefoonnummer, als je maar van hem af bent. Vervolgens: vertel een volwassene dit verhaal. Ga naar iemand toe, of dat nu je ouders zijn, een leraar of lerares op school waar je het goed mee kunt vinden, een familielid of de moeder van een vriendin: kies iemand aan wie je dit kwijt wilt. Blijf er niet alleen mee lopen. Woont deze meneer in Nederland? Dan raad ik je aan om aangifte te doen. Deze meneer is hartstikke strafbaar bezig, en heeft jou echt schade gedaan. Hij moet gepakt worden, zodat hij niet opnieuw meisjes via internet kan verleiden om dingen te doen die ze eigenlijk niet willen. Als hij heel ergens anders woont, is het allemaal lastiger. Dan kun je ook aangifte doen, maar zal vervolging lastiger zijn. Maar als hij in Nederland woont, is dit echt dé manier om het probleem aan te pakken. En als hij niet in Nederland woont: waar ben je dan bang voor? Al zou een man ergens in een ver buitenland kunnen achterhalen waar jij woont, hij komt je echt niet opzoeken. Hij zal (helaas) gewoon weer op zoek gaan naar een ander slachtoffer. Maar JIJ hebt dan echt niks te vrezen, en zodra je niet meer op hem reageert, hoef je ook nooit meer contact met hem te hebben. Verder lees ik in andere antwoorden dat het mogelijk is om via Facebook iemand aan te geven bij de beheerders: doe dat ook. Mogelijk kun je een ander meisje daar een hoop ellende mee besparen. Veel succes, en volhouden hé?

Ik ga er nu van uit dat jij minderjarig bent. Weet hij jouw leeftijd, of kan hij vermoeden dat jij minderjarig bent? Zo ja, dan is wat hij doet "grooming", en dat is strafbaar. Dus meteen aangifte doen bij de politie. Zorg voor zoveel mogelijk informatie voor de politie: bewaar berichten, bewaar je telefoonhistorie zodat te zien is wanneer hij heeft gebeld, bewaar skype berichten, en geef zijn facebook account door aan de politie. Zonodig kan je screenshots maken (CTRL SHIFT Print screen - en dan in een document plakken) Het maakt niet uit of deze man in Nederland of buiten Nederland woont. Als je de politie de bewijzen geeft waaraan zij kunnen zien dat hij dit soort dingen doet zullen ze het ook aan het buitenland doorgeven mocht hij in een ander land zitten. Hij kan zoals hier ook al is genoemd idd als je eenmaal bent ingegaan op zijn eisen je gaan chanteren, en je zo dwingen nog meer dingen te doen die hij van je wil. Laat je niet door hem dwingen. Zolang jij nog geen naaktfoto's hebt gestuurd, of je voor de webcam hebt uitgekleed heeft hij niets om je te chanteren. Hij maakt het je nu lastig, maar daar komt een eind aan als je aangifte hebt gedaan. En, het is niet jouw schuld... maar wees niet te snel met contacten via het internet vertrouwen voortaan;)

Niet doen en niet meer reageren op deze persoon. Berichten van hem niet meer door laten sturen , heb je ook geen last van zijn boosheid.

blokkeren als dat kan. Durf je aangifte te doen. Eigenlijk moet je dat wel ook al is het contact uit vriendschap ontstaan. Hij gaat echt te ver, dit is misdadig,

Ik vind dat je hier maar een naakt foto moet plaatsen. Dan kunnen we allemaal beoordelen of het wel of niet raar is. Zie je hoe raar zo'n vraag is! Ik denk dat je met je verhaal naar de politie moet gaan. Zij kunnen met jouw hulp inschatten hoe ernstig dit is, en eventueel actie ondernemen. Een les voor de volgende keer en voor anderen: wees zeer terughoudend met het geven van persoonlijke informatie. Er zitten heel veel 'enge' mannetjes op internet en het is niet altijd makkelijk om hen op tijd te ontdekken. Als je zeker wilt weten dat je niet met een 50 jarige geile kerel te maken hebt: laat hem zijn webcam als eerste inschakelen. Daarna kun jij beslissen of je de jouwe ook wilt aanzetten. Maar altijd met je kleren aan. Zonder uitzondering. Ook niet voor je verkering (want die verkering kan over een half jaartje uit zijn). Niet Doen Dus!

Als iemand jouw zodanig bedreigt dat je er bang van wordt, dan kun je in ieder geval het volgende doen: 1) Ontvrienden op Facebook 2) Een ander mobiel nummer nemen of in ieder geval zijn nummer blokkeren 3) Elke andere kanalen waar hij op probeert contact te maken, verbreken 4) Eventueel kun je ook de autoriteiten inschakelen om hem op te sporen Ik begrijp dat het verwarrend voor je is als iemand die je twee jaar geleden bent tegengekomen, opeens zo verandert en je ervaring met deze persoon van positief ineens negatief wordt. Je moet echter jezelf gewoon hiertegen beschermen en bedenk maar zo: Wat verlies je er uiteindelijk mee als iemand je alleen maar bang en onzeker maakt?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100