Wat moet ik doen als ze vragen om een naaktfoto?

Op facebook is er iemand bezig met me en hij wil dat ik mij lichaam laat zien of naaktfoto's moet maken dus wat moet ik er tegen doen???

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik moet voor de webcam kleren uit doen. En als ik dat niet doet wordt die boos. En ik vertrouwde hem eerst en heb toen mijn tel. nr gegeven en skype aangemaakt voor hem.... ik weet dat het dom is, hij was te vertrouwen en nou doet die dit ik voel me echt in de val gelokt en nou zend die heletijd berichten via mijn telefoon enzo... Maar is al meer dingen gebeurt... hoe moet dit opgelost geworden

Toegevoegd na 1 dag:
Ik meen dit serieus... Ik snap niet waarom mensen zeggen dat dit nep... ik meen dit en ben zelf heel bang... Ik heb die man ontmoet in een hotel waar ik naar toe ben gegaan (indonesie) en hij was gewoon heel aardig maar 2 jaar later (ben in 2009 gegaan) krijg ik van die berichtjes enzo... Hij zegt van alles. zoals naaktfoto's, skype aanmaken en via telefoonberichtjes probeert die mij te dreigen om op internet te komen... ik weet echt niet wat ik moet doen... Dit is een serieuze vraag!!!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
in elk geval niet sturen!
dan kan die persoon je chanteren
Ritsuka
11 jaar geleden
je kunt iemand aangeven bij facebook, maar weet niet zo snel meer hoe dat moet
Ritsuka
11 jaar geleden
En hoe bedoel je 'bezig met me'?
Amadea
11 jaar geleden
Wat maakte dat jij hem vertrouwde, gast119413 ? Iemand met wie je alleen via Facebook contact hebt moet je niet vertrouwen. Alles wat de persoon over zichzelf meldt kan verzonnen zijn. En nu blijkt dat dus ook. Hij heeft geen enkel recht om jou ergens toe te dwingen. Hoezo boos worden? Dat kan alleen iemand die jou persoonlijk kent, die daar een normale reden voor kan hebben. Dit is alleen omdat hij jou wil misbruiken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bekijkt het verkeerd. Je gaat nu in een slachtofferrol zitten en dat is verkeerd.
Kijk deze persoon wil iets van jou... Dat alleen jij hem kan geven. Dat houdt in dat jij de macht heb. Als je slim bent gebruik je de macht om informatie over deze persoon verzamelen. Je gaat hem nooit je naakt foto's geven. Maar je belooft dat bv wel in ruil voor zijn echte naam, adres ( kan je allemaal googlen ter controle)
Je hebt zijn telefoon nr. Je hebt zijn email adres , ip adres. Al dat soort info heeft de politie nodig voor een aangifte tegen stalking.
En als je alles hebt. Bedank je hem vriendelijk voor de informatie en meld je hem dat je nu aangifte gaat doen.
En dan blokkeer je hem op alle sites en ga je ook echt naar de politie.
Jij bent in alle gevallen de baas over wat jij deelt met andere mensen. Jij stelt de regels op. En als anderen daar niet blij mee zijn... Is dat niet jou probleem. Dit geldt voor het normale leven. Maar ook voor sex gerelateerde zaken. Jij bent de baas
Dus handel daar ook naar.
Ik heb op deze manier ooit een oplichter aangegeven. Ik had zijn naam over google gehaald en dit bleek een internet oplichter te zijn. Maar ze konden zijn adres niet achterhalen. Dus... Ik heb dat gevraagd. Onder het mom van ik ben in de buurt ik kom dan langs.. Door gespeeld naar de site die achter hem aan zat. En hij is opgepakt.
Ik ben van mening dat je een ander mens eerlijk en waardevol moet behandelen. Chantage , oplichting en andere onterende akties dienen aangepakt te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik lees bij andere antwoorden dat je eerst alles moet verwijderen enzo maar ik denk dat je eerst naar de politie moet gaan. Die kan er dan mee doen wat ze willen want je wilt toch niet dat hij dit volgende week weer met een ander meisje gaat doen? Die man moet opgepakt worden dus ga naar de politie en vraag wat je nu moet doen, misschien kunnen ze helpen of kunnen ze achter zijn adres komen met de gegevens op jouw computer of telefoon als hij je belt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even goed lezen cb..... ze weet heus wel dat ze dit niet moet doen maar ze wil weten hoe dit nu opgelost moet worden want de man heeft haar telefoonnummer! Verwar de vraag niet met de verduidelijking en uitleg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, GVer sinds Augustus, geen antwoorden en slechts één vraag.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hey Herr Moolkeesje! weer op het juiste spoor? Het is idd opvallend, maar stél nu dat het wel zo is. en al zal het een 'algemene' vraag zijn heeft een ander miss wat aan de antwoorden en reacties als ze in een soortgelijke situatie zitten. (het is helaas geen zeldzaamheid)
Amadea
11 jaar geleden
Beter nog: om te voorkómen dat een ander meisje in de leugens van zo'n kerel trapt. Dat ze gewaarschuwd is als ze deze vraag, de reacties en de antwoorden gelezen heeft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, eucje, dat lukt me nooit meer, maar ik vind het wel leuk te ontsporen.
Ik begrijp so wie so niet, wat mensen beweegt om op die z.g. sociale netwerken te gaan, maar dat is hun zaak.
Als de vraag idd serieus is, vraag ik me toch af, waar de vraagstelster de afgelopen jaren geweest is. Steeds duiken er overal verhalen op over mensen die zich op een dergelijke manier laten misbruiken, dan moet je toch gewaarschuwd zijn?
Anders geef je m.i. blijk van een grenzeloze naïviteit, dan wel verregaande domheid!
Amadea
11 jaar geleden
Hoezo rare vraag, FrankMol? Weet jij niet van het bestaan van dit soort mannen die argeloze jonge meisjes in een akelige val lokken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kom op amadea, elders verdenk je ook iedereen van nepvragen!
Amadea
11 jaar geleden
Nee Pelle, ik verdenk helemaal niet iedereen. Waarom moet er toch altijd gegeneraliseerd worden? De keren dat er nepvragen gesteld worden heb ik dat vaak wel in de gaten. En die vragen worden dan ook verwijderd.

Het beste antwoord

beste vraagsteller....

ik begrijp dat er meer is gebeurd waar je niet achter staat.
bij dit soort 'mensen' is het zo dat ze precies weten hoe ze iemand moeten bespelen.
ze wekken de indruk dat ze te vertrouwen zijn, en daar maken ze misbruik man.

hij zal vast hebben aangegeven dat hij je lastig gaat vallen op je tel (sms, bellen, etc)

als jij toestemt om foto's te maken om hier maar vanaf te zijn kom je echt nog verder in de shit!!!

foto's gaat hij gebruiken om je nog meer te chanteren!
hij zal roepen dat ie ze op internet zet, you tube, facebook, hyves en weet ik veel wat.

Hij weet dat jij liever niet wil dat de dingen die jij gedaan hebt liever tussen jou en hem wil laten, dus zo pushed hij je verder en verder.

hij zal zeker zeggen dat je ouders erachter komen, en je zo een klote gevoel geven (wat zullen je ouders zeggen als ze de foto's zien?) en dat soort sh#t.

verander je nummer, maak melding via facebook, en als ie ook op hyves staat, twitter etc maak dan ook hier melding!

aangifte doen bij de politie, en alle gesprekken van hem (gemiste oproepjes, beantwoorde oproepjes, sms, msn, etc.) opslaan of hier een backup van maken!

hiermee kan jij aantonen dat hij je lastig valt. geef wel aan dat je wil dat hij je met rust moet laten, want dan sta je sterker. zoek zelf ook geen contact met hem.

als je dit soort zaken aan kan tonen heeft hij geen poot om op te staan, en kan hij zelfs vervolgd worden voor stalking en chantage!

aan hem de keuze of hier ook smaad, laster etc aan toe te voegen is.

via de link kan je meer lezen over dit soort zaken.

http://www.iusmentis.com/meningsuiting/smaad-laster-belediging/

mocht hij ook op hyves zitten kan je me dit weten via een PB.
hij zal niet persoonlijk benaderd worden door wie dan ook, en nergens vanaf weten.
het enige wat ik kan doen is een netwerkje activeren waarmee we ervoor kan zorgen dat hij hieraf gekickt wordt. (we doen dit vaker bv bij , mensen die foto's van anderen gebruiken, anderen lastig vallen, fictieve personen etc.)

wat ie ook zegt om je zover te krijgen, welk gevoel hij je geeft hierbij: NIET doen, want het gaat van kwaad tot erger!

mocht je wat willen vragen of weten: stuur me gerust een PB

Toegevoegd na 1 dag:
in de reacties hieronder gaf Hans ook een link naar een site waar je veel aan kan hebben. je kan hem vinden bij de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ goed voor vraagsteller om te weten dat ze niet alleen is en dat eenvoudig hulp mogelijk is. Goed dat je persoonlijke hulp aanbiedt. Ik hoop dat ze hier gebruik van gaat maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook: http://www.hulpmix.nl/geweld/ongewenste_intimiteiten/chat
speciaal voor jongeren tot 20 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Hans. :) ik heb de link even bij mijn antwoord gezet omdat de vraagsteller miss niet alle reacties leest, en via het antwoord zo toch kan beschikken over de betreffende info.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor de site's en de hulp, hans en eucalypje
eucalypje: hij zit niet op hyves. Hij zit alleen op FB en skype en via mijn telefoon. Ik wil graag hulp hierbij want ik ga zelf niet naar mijn ouder (want die wordt gek als die dit hoort) en ik wil ook niet naar en leraar of buurvrouw. En heeft u dan misschien wel facebook dan kan ik via PB iets sturen..
Maar heel erg bedankt voor deze hulp. Ik heb dit namelijk nog nooit mee gemaakt en dit is de eerste keer voor mij daarom wist ik ook niet wat ik moet doen en ben bang en heb het gevoel dat ik fout zat.. zoals dat ik hem heb vertrouwt heb ook echt oog contact gehad 2 jaar terug maar toen was er nog niks aan de hand. Het was in een hotel in indonesie voor mijn zusje en die heeft samen met hem therapy gedaan en hij was de trainer. Ik snap ook niet waarom die dit doet.. Voel me echt klote :(

Andere antwoorden (15)

Je hebt een "aangeef knop" als hij je berichten stuurt, voor de rest zou ik zeggen: gewoon negeren en desnoods hulp inschakelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dan sowieso offline gaan voor diegene: rechtsbovenin chatschermpje - tandwieltje - offline gaan voor (naam) en al is dit vaak genoeg gezegd, het is nooit teveel: nooit doen!!!
Ik zou het niet doen en oook nooit doen want je weet nooit wie achter die pc zit en wat hij van.plan is ermee anders en melden bij facebook beheerders de naam van diegene doorgeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Absoluut weigeren! Mensen die via sociale netwerksites argeloze meisjes zoeken om ze te misbruiken moeten aangegeven worden. Nooit privégegevens bekendmaken, en alleen dingen toestaan wanneer je in persoonlijk contact oog in oog met iemand staat en zo weet dat het niet in verkeerde handen kan komen.

Toegevoegd na 1 uur:
Je moet echt naar de politie gaan en aangifte doen van een zedenmisdrijf. Deze man heeft vast meer op z'n kerfstok, dus misschien kunnen ze met de gegevens die jij van hem hebt 'm achterhalen. En zo voorkómen dat hij hier ongestraft mee verder kan gaan!
Amadea
11 jaar geleden
Nooit op ingaan. Met die naaktfoto's gaat hij je alleen maar erger bedreigen. Hij zal dan dreigen om ze openbaar op internet te zetten. Natuurlijk wil hij dan misschien ook bepaalde handelingen verricht zien.

Dus nooit doen hoe boos hij ook wordt. Verander je telefoonnummer en blokkeer hem van alle communicatielijnen die je met hem hebt. Meld het ook bij de beheerders van facebook.

Succes en wees a.u.b. slim en voorzichtig.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt!! hij is namelijk 14 jaar ouder dan mij daarom ben ik zelf heel bang voor hem..... zelf ben ik 16 jaar.... Maar heel erg bedankt ervoor ;)
Kristal
11 jaar geleden
En dus ook nooit je kleding uitdoen op skype, hij kan daar zelf foto's van maken via skype en er misbruik van maken.
Kristal
11 jaar geleden
ik bedoel natuurlijk via de webcam op skype.
Castle
11 jaar geleden
Zorg er dan wel voor dat je helemaal niet meer op hem reageert. Wat hij ook doet, niet terugreageren. Sterk zijn.
Kristal
11 jaar geleden
Ja! Helemaal mee eens Castle. Wát hij ook zegt of dreigt: niét reageren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor jullie uitleg!!! Maar wat moet ik doen als ik niet reageer op hem en hij van die smsjes stuurt dat ik moet komen ofso of waarom ik niet reageer op die smsjes... maar heb al paar dagen niet gereageerd... maar uit de smsjes blijkt dat die heel erg boos is??
Castle
11 jaar geleden
Gewoon negeren. De SMSjes kun je bewaren als bewijslast mocht het nodig zijn. Geen aandacht geven is het beste. Desnoods een ander nummer nemen. Je kan het aan je ouders vertellen. Misschien zijn ze even boos (of juist niet) , maar ze zullen je uiteindelijk wel beschermen. Dit persoon is uit op persoonlijk gewin en wil daarmee hebben dat het jouw alles kost. 1 foto op het internet gaat er nooit meer af. Wees sterk en geef hem geen aandacht. 1 SMS terug en hij gaat door. Laat hem vallen.
Aangifte doen samen met zijn/haar ip-adres van facebook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Absoluut niet op ingaan! Als je het wel doet, kom je nog in veel vervelender situaties terecht dan je nu zit.

Wat deze enge man doet is strafbaar. Ga naar een volwassene die je vertrouwt (ouders, leraar, buurvrouw) en vraag die jou te helpen. Ze zullen gelijk in actie komen, want niemand wil dat dit gebeurt met minderjarige meisjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Vooral naar je ouders ermee desnoods laat je de politie nog even met hem spelen en dan in de val lokken en arresteren !
Mogelijk schaam jij je, misschien dat jij jezelf een beetje de schuld geeft. Misschien vond je het in het begin gewoon wel leuk, dat zo'n volwassen man contact met je wilde. Hij zal je lieve complimenten gegeven hebben. En omdat je het leuk vond vind je nu misschien dat het je eigen schuld is.
En dan vind je het nu mogelijk zelfs een beetje verraad naar hem toe om hem finaal te blokken en/of aan te geven...
En omdat je het een beetje je eigen schuld vind durf je daarom niet naar je ouders of iemand anders die je vertrouwt om het te vertellen.

Maar weet je, deze man is bewust, willens en wetens, dit vriendelijke contact met je aan gegaan met als dóel je uiteindelijk dingen te laten doen die jij helemaal niet wil.
Hij is een engerd nu, maar eigenlijk was hij dat al vanaf het begin, hij heeft je gewoon ingepalmd en gemanipuleerd.

En meis, jij bent 16, hij weet dat hij fout zit.
Hij heeft zijn volwassen charme gebruikt om je te misleiden en als je 16 bent heb je dat echt niet meteen door, totdat hij om o.a. om naaktfoto's gaat vragen.

NOOIT DOEN!

Ga er met een volwassene over praten meis, en overleg samen hoe je dit het beste aan kan pakken bij de politie. Die weten er steeds beter raad mee, met internetcriminaliteit, want dat is het.

Laat je door die flapdrol niet bedreigen of chanteren. Als dat al niet gebeurd... Maar laat hem er in ieder geval niet verder mee gaan. Ga hulp zoeken voor hij je nog meer kan intimideren.
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Dank Bazzz en andere plussers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ik ben er zelf heel bang voor.. Ik ben 16 en hij weet dat ik 16 ben daarom wilt die dat juist. Hij wil zelf een relatie met mij aangaan maar ik blijf weigeren daarom doet die zo'n dingen. Hij deed inderdaad complimenten geven en ik vond het natuurlijk weer geweldig. Ik vind zelf dat ik ook dom bezig ben dus had ook in mij tel. nr gegeven. Ik vertrouwde hem maarja heb me zwaar vergist. Want hij zat ook in het hotel waar ik zat dus ben echt met hem in oog contact geweest.. Ik durf ook niet naar iemand toe om dit te zeggen, ik kan het niet dat die op gepakt zal worden... weet echt niet hoe ik dit aan moet pakken. Het is allemaal mij fout had hem niet moeten vertrouwen:(
Kristal
11 jaar geleden
Meiske, je bent 16 jaar, mogelijk niet veel complimenten gewend en deze man weet precies hoe hij ze geven moet. Door zijn leeftijd heeft hij een bepaalde macht over je.
Jij bent in zijn mooie praatjes getrapt maar dat moet jij jezelf niet verwijten. Zie dit meer als een situatie waarvan je heel veel kan leren. HIJ zit fout, jij bent jong en kan nog niet álles door hebben. Laat deze man los, neem een ander telefoonnummer, een ander emailadres. Als hij belt, zeg je niets en leg je neer.
Als hij smst, delete je de boodschap, als hij mailt delete je je e mailadres, neem je een nieuwe en reageer je dus niet!!
Ook niets meer lezen voor je het verwijdert.
Je moet hem uit jouw systeem krijgen, zowel innerlijk als uiterlijk.
Door te lezen wat hij schrijft, door te horen wat hij zegt doe je eigenlijk hetzelfde als de (innerlijke) voordeur openen voor hem en laat je hem binnen.
Laat hem buiten staan!! Negeer hem compleet!!
GEEF NOOIT MEER EEN REACTIE. Als je nu niet verbreekt ben je wél dom bezig want nu weet je hoe hij is, onbetrouwbaar en uit op een jong meisje te misleiden.
Hij kan je binnenkort wel in de prostitutie praten met zijn vleiende praatjes... Eerst was het onwetendheid, het was niet jouw schuld.
Het was meer een gevleid voelen omdat zo'n volwassen man je zo aantrekkelijk vond. Op zo'n leeftijd, 16 jaar, vat je het op als een spel, en denk je nog even dat jij er de controle erover hebt. (Weet je, ik was ook ooit 16, ik weet hoe dat voelt als je je bewust wordt van je vrouw zijn).
Maar nu weet je wel: het is géén spel, je hebt je gebrand aan hem, en hij wil nu proberen of hij de baas over je kan worden.
Dat is hij niet als jij niet meer leest en niet meer op hem reageert.
Laat je schaamte geen reden zijn om hem niet los te laten. Jij bent veel te kostbaar om in zijn machtspelletjes te trappen en achter de ramen te belanden.
1. defrienden op facebook
2. scherm je profiel af van niet-vrienden
3. verwijderen van skype/skype niet meer openen
4. je telefoon 1 of 2 dagen doorschakelen naar een een niet-bestaand nummer. Dan denkt hij dat je telefoonnummer niet meer werkt. Reageer niet op sms'jes.

Reageer minimaal 2 weken nergens op. Als hij dan nog doorgaat, dan is het zeer ernstig. Doe dan aangifte. Dat kan je ook wel eerder doen, maar waarschijnlijk houdt het op als je hem 2 weken geen aandacht geeft en hij denkt dat alles afgesloten is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stuur naaktfoto`s van de meest lelijke of dikke trol die je maar op internet kan vinden. Voor de rest niet eens meer met tekst reageren. Echt volhouden hoe moeilijk het ook is. Lekker in zijn sop gaar laten koken. Maar toch echt zo snel mogelijk profielen, accounts en nummers opschonen voor deze persoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die is wel goed :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HAHA, op zich zou dit wel een idee zijn, maar denk dat de hardnekkig eisende persoon hier zeker op zal gaan reageren en mogelijk ook wel weet dat de vraagsteller er anders uitziet. +1 voor het creatieve idee, als betwijfel ik of het helpt en de vraagsteller dit ook zal doen. (denk dat ze hier te onzeker voor is/ de invloeden van de eisende @ssh@le te groot zijn hiervoor)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frimu2 het is een goed idee. om van iemand anders op internet een foto te sturen maar jammer genoeg heeft die mij 2 jaar geleden gezien dus het zal niet gaan maar bedankt voor je tip
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij heeft haar toch ontmoet dus weet toch niet dat zij dik is?
Niet geven natuurlijk! Wat moet een vreemde meneer nu met naakt(!)foto's van jou? Hij heeft überhaupt niks met jou te maken, en jij niks met hem: je kent elkaar niet eens, en hij heeft al helemaal niks te willen van jou. Er is geen enkele reden waarom jij zou moeten doen wat hij zegt, hij heeft toch geen gezag over jou?

Jammer dat het al zo ver is gekomen. Ik begrijp dat je hem eerst vertrouwde, maar op internet kun je mensen nu eenmaal niet snel vertrouwen. Er zijn letterlijk mannen die halfnaakt achter hun PC zitten, op zoek naar jonge meisjes. Als iemand contact met jou zoekt, vraag je dan altijd af waarom dit is. Hebben jullie iets gemeen, en gezamelijke hobby? Kent hij iemand die jij kent? Zo nee: niet op in gaan.

Maar goed, je zit nu met dit probleem natuurlijk. Allereerst: reageer niet meer op hem. Ik neem aan dat je nummermelder hebt: neem niet meer op als hij belt. Schop 'm van je faceboekpagina, blokkeer alles wat je van hem kunt blokkeren, en reageer niet meer. Desnoods neem je een ander telefoonnummer, als je maar van hem af bent.

Vervolgens: vertel een volwassene dit verhaal. Ga naar iemand toe, of dat nu je ouders zijn, een leraar of lerares op school waar je het goed mee kunt vinden, een familielid of de moeder van een vriendin: kies iemand aan wie je dit kwijt wilt. Blijf er niet alleen mee lopen.

Woont deze meneer in Nederland? Dan raad ik je aan om aangifte te doen. Deze meneer is hartstikke strafbaar bezig, en heeft jou echt schade gedaan. Hij moet gepakt worden, zodat hij niet opnieuw meisjes via internet kan verleiden om dingen te doen die ze eigenlijk niet willen. Als hij heel ergens anders woont, is het allemaal lastiger. Dan kun je ook aangifte doen, maar zal vervolging lastiger zijn. Maar als hij in Nederland woont, is dit echt dé manier om het probleem aan te pakken. En als hij niet in Nederland woont: waar ben je dan bang voor? Al zou een man ergens in een ver buitenland kunnen achterhalen waar jij woont, hij komt je echt niet opzoeken. Hij zal (helaas) gewoon weer op zoek gaan naar een ander slachtoffer. Maar JIJ hebt dan echt niks te vrezen, en zodra je niet meer op hem reageert, hoef je ook nooit meer contact met hem te hebben.

Verder lees ik in andere antwoorden dat het mogelijk is om via Facebook iemand aan te geven bij de beheerders: doe dat ook. Mogelijk kun je een ander meisje daar een hoop ellende mee besparen.

Veel succes, en volhouden hé?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer genoeg ken ik hem wel. Heb hem in een hotel ontmoet waar ik naar toe was geweest. Hij woont niet hier. Hij woont in indonesie. Maar ik snap zelf niet waarom die dit doet. Als het hotel erachter komt waar ik zat die wordt ontslagen. Ik begreep hem dat die met mij een relatie wil beginnen maar het zal moeilijk gaan omdat ik 16 ben en hij 30. Daarom doet die van deze dingen vragen omdat ik zelf geen relatie met hem wil hebben heb duidelijk gezegt dat ik te jong ben voor hem maar hij wil niet luisteren dusja.... Maar bedankt voor uw tips en ik probeer vol te houden en dit te laten stoppen ;) hoop dat het lukt als ik niet meer op hem reageer en mijn tel. nr verander;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed zo Niki, maar je moet dit ECHT AAN EEN VOLWASSENE VERTELLEN!!
Echt
Echt!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat ik naar een volwassenen moet gaan.. maar ik kan het niet:( :S
Ik ga er nu van uit dat jij minderjarig bent.
Weet hij jouw leeftijd, of kan hij vermoeden dat jij minderjarig bent? Zo ja, dan is wat hij doet "grooming", en dat is strafbaar.
Dus meteen aangifte doen bij de politie.

Zorg voor zoveel mogelijk informatie voor de politie: bewaar berichten, bewaar je telefoonhistorie zodat te zien is wanneer hij heeft gebeld, bewaar skype berichten, en geef zijn facebook account door aan de politie. Zonodig kan je screenshots maken (CTRL SHIFT Print screen - en dan in een document plakken)

Het maakt niet uit of deze man in Nederland of buiten Nederland woont. Als je de politie de bewijzen geeft waaraan zij kunnen zien dat hij dit soort dingen doet zullen ze het ook aan het buitenland doorgeven mocht hij in een ander land zitten.

Hij kan zoals hier ook al is genoemd idd als je eenmaal bent ingegaan op zijn eisen je gaan chanteren, en je zo dwingen nog meer dingen te doen die hij van je wil.
Laat je niet door hem dwingen. Zolang jij nog geen naaktfoto's hebt gestuurd, of je voor de webcam hebt uitgekleed heeft hij niets om je te chanteren.

Hij maakt het je nu lastig, maar daar komt een eind aan als je aangifte hebt gedaan. En, het is niet jouw schuld... maar wees niet te snel met contacten via het internet vertrouwen voortaan;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben inderdaad minderjarig (16 jaar). Hij weet dat ik minderjarig ben. Ik heb nog niks gestuurd. alleen nog contact gehad via facebook en telefoon. Maar bedankt voor je tips..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OK, in dat geval is het grooming, en loopt hij de kans op een gevangenisstraf. Dit is een serieuze zaak, en is ook in Indonesië strafbaar. Ga echt aangifte doen bij de politie, ze zullen proberen te achterhalen wie hij is, en als je wat bewijzen hebt waarin hij je vraagt je uit te kleden bijvoorbeeld (screenshots, chat/skype historie) dan kunnen ze dat via Facebook achterhalen. Zit hij in Indonesië, dan wordt de politie daar ingeschakeld. Overigens vraagt dit soort figuren ook wel eens om geïntroduceerd te worden bij jouw vrienden. Niet doen uiteraard;) En onthoud dat je niet bang voor hem hoeft te zijn. Hij kan dreigen wat hij wil, maar in feite kan hij je niets anders doen dan je lastig vallen zolang hij geen naakfoto's of naakcambeelden van je heeft. Hij rekent erop dat hij jou bang genoeg maakt om je te laten doen wat hij wil. Trap daar niet in, wees lekker sterker dan hij is en pak hem terug door aangifte te doen. Jij staat veel sterker dan hij, jij doet niets verkeerd, maar hij pleegt een misdrijf;) Sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt. Ik denk toch dat ik beter naar politie kan gaan.. vindt het moeilijk heb hem 2 jaar geleden ontmoet en toen was die niet zo... Want hij wilde namelijk een relatie beginnen maar het kan niet het verschilt gewoon dik 14 jaar en dat doe ik gewoon niet. Heel erg bedankt ;)
Niet doen en niet meer reageren op deze persoon. Berichten van hem niet meer door laten sturen , heb je ook geen last van zijn boosheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, heb last van zen boosheid. Heeft u dit dan ook mee gemaakt? Wordt echt bang als die boos wordt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tips;)
blokkeren als dat kan. Durf je aangifte te doen. Eigenlijk moet je dat wel ook al is het contact uit vriendschap ontstaan. Hij gaat echt te ver, dit is misdadig,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dat je hier maar een naakt foto moet plaatsen. Dan kunnen we allemaal beoordelen of het wel of niet raar is.

Zie je hoe raar zo'n vraag is! Ik denk dat je met je verhaal naar de politie moet gaan. Zij kunnen met jouw hulp inschatten hoe ernstig dit is, en eventueel actie ondernemen.

Een les voor de volgende keer en voor anderen: wees zeer terughoudend met het geven van persoonlijke informatie.
Er zitten heel veel 'enge' mannetjes op internet en het is niet altijd makkelijk om hen op tijd te ontdekken.
Als je zeker wilt weten dat je niet met een 50 jarige geile kerel te maken hebt: laat hem zijn webcam als eerste inschakelen. Daarna kun jij beslissen of je de jouwe ook wilt aanzetten. Maar altijd met je kleren aan. Zonder uitzondering.
Ook niet voor je verkering (want die verkering kan over een half jaartje uit zijn). Niet Doen Dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand jouw zodanig bedreigt dat je er bang van wordt, dan kun je in ieder geval het volgende doen:

1) Ontvrienden op Facebook
2) Een ander mobiel nummer nemen of in ieder geval zijn nummer blokkeren
3) Elke andere kanalen waar hij op probeert contact te maken, verbreken
4) Eventueel kun je ook de autoriteiten inschakelen om hem op te sporen

Ik begrijp dat het verwarrend voor je is als iemand die je twee jaar geleden bent tegengekomen, opeens zo verandert en je ervaring met deze persoon van positief ineens negatief wordt. Je moet echter jezelf gewoon hiertegen beschermen en bedenk maar zo: Wat verlies je er uiteindelijk mee als iemand je alleen maar bang en onzeker maakt?