hyves foto die ik verwijderd heb staat nog op internet, kan die niet weg?

Toegevoegd na 11 minuten:
de foto had ik eerst op hyves gezet, maar daarna verwijderd(is al een tijdje geleden). als je op google mijn naam intypt en hyves erachter staat hij er nog als eerste.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

dingen die je ooit online hebt gezet zijn nooit 100% van het internet af te halen. wel is de directe link er na toe weg. dus na loop van tijd woord het wel steeds moeilijker de (in dit geval) foto terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha @ JSZ

Andere antwoorden (4)

Dat hangt er van af waar die foto staat. Je kunt niet zomaar informatie laten verwijderen van internet. Dat is sowieso een klus als afbeeldingen verspreid zijn over meerdere sites, bijvoorbeeld door kopieëren.

Als de foto op Hyves staat kan je een mail sturen of brief naar Hyves met het verzoek om deze te verwijderen.

Als de foto in Google wordt getoond kan je een link sturen naar Google om deze te verwijderen.

Je zult dan wel moeten aantonen dat het jouw foto is en een goede reden hebben om de foto te laten verwijderen. En dan nog is het hoogst onzeker of aan het verzoek verhoor wordt gegeven.

Het is belangrijk om vooraf te bedenken wat je wel en niet wilt plaatsen op internet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel er diverse methoden zijn om de zoekresultaten te beinvloeden, kan een digitaal verleden of heden nooit helemaal worden gewist.

Googlen of googelen zijn de afgelopen jaren ingeburgerd, maar inmiddels is daar het woord ontgooglen of ontgoogelen aan toegevoegd. Volgens Van Dale (aanvulling 2007) betekent het 'informatie over personen of zaken die op het internet gemakkelijk te vinden is via zoekmachines, met name die van Google, weer onvindbaar maken'.

Dus, probeer jezelf te ontgooglen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal duurt het even voordat jou foto van het internet af is, alhoewel dit nooit 100% is, maar kijk nog maar eens over een weekje of die er nog opstaat. Als het goed is is die dan verdwenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OP hyves hebben ze iets bedacht: "al mijn foto's". Dit is een map met foto's en plaatjes die jij ooit eens geüpload hebt. Dit is jouw eigen "cache". Jouw archief met foto's.

Als je bijv. een gewone map maakt met vakantie foto's, maar je haalt het weer weg, dan staan al jouw vakantiefoto's nog steeds online, in laatstgenoemde map.

Als je alle foto's hierin verwijderd die verwijderd moeten worden, dan haal je dus die "cache" leeg.

Nu kan je die map met betreffende foto's leeghalen, en daarna hopen dat je foto niet meer online staat, ik kan het niet garanderen, maar je kan het wel proberen. In elk geval werkt het bij mij wel.

Hoe je bij die map kan komen? Klik achtereenvolgens het volgende aan.

- ga naar profiel
- ga naar foto's toevoegen
- je bent nu in je foto-album
- klik op "WIJZIGEN EN SORTEREN"
- helemaal onderaan staat de map "al mijn foto''s" (zie toegevoegde afbeelding)

Ik weet niet, of jij dat al gedaan hebt, maar je kan dus alle foto's je niet niet meer wilt en die hierin staan verwijderen.

Ik hoop voor je, dat als je nu je naam + hyves in typt, dat het dan verdwenen is.

En anders kan je alsnog hyves een mailtje sturen met je vraag.