zou iemand mij kunnen vertelen welk tekenprogramma ik het best kan gebruiken voor bouw tekeningen te maken ?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik heb een neef die heeft een grondwerk bedrijf waar hij
tekeningen van huisaansluitingen moet maken en hij doet dat allemaal met potlood en liniaal vak gewoon de zelfde tekeningen dus ik ben voor hem een programma aan het zoeken dat ook wel vrij simpel mag moet zijn?
ik hoop dat ik jullie hier genoeg me heb ingeligt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

Google Sketchup is een leuk en makkelijk programma
gratis te downloaden
http://sketchup.google.com/

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=gsfH_cyXa1o

Hiermee kan je beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De grote commerciele CAD-paketten zijn allemaal aan elkaar gewaagd, het is maar net waar jij de voorkeur aan geeft. De verwachting is dat steeds meer ontwerp in 3D gedaan gaat worden, dus als je toch iets nieuws moet leren, doe het dan in 3D.

Autocad en Civil 3D zijn grote spelers op de markt maar er zijn er veel meer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Naar aanleiding van je toevoeging: wow! Potlood en papier, bestaat dat nog? Hieronder een link naar freeware Cad-pakketten die je eens uit zou kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CAD en Autocad zijn prima tekenprogramma's. Vaak krijg je een proefperiode om het uit te proberen
http://www.cadfactory.nl/Page12.htm

http://www.bouwstudio.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AutoCAD, SolidWorks.
Een wat eenvoudiger maar heel handig programma is
MS-Visio.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jep zoals eerder vermeld,
autocad is een programma gespecialiseerd voor elektrische tekeningen , architectuur , enz enz
sketchup is ook niet slecht,
maar als het is zoals jij zegt die neef van je?
ik doe elektrotechnieken.
en wij leren om met autocad te werken heel makkelijk voor die huisaansluiting etc, je kan in verschillende lagen tekenen enz.
dus ik zou Autocad aan raden .
Autocad kan je kopen of downloaden via een torrent site.