Hoe zet ik iedere letter van een string in een apart element in een array in Powershell?

Hoe zet ik iedere letter van een string in een apart element in een array in Powershell v2?

Voorbeeld:

Gebruiker geeft in: hallo

Dan word er bijv. een array gemaakt met de naam gebruikerinput, waarvan de waardes zijn: h, a, l, l, o

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De volgende invoer
$woord = "hallo"
$arreej = $woord.ToCharArray()

zet de letters van hallo in een array

$arreej
geeft dan als output:
h
a
l
o

Toegevoegd na 16 minuten:
De output komt niet goed in mijn antwoord, maar de strekking is duidelijk, je krijgt een array met losse letters als elementen.
rose