Hoe maak ik 't verwijderen van een local printer (op de command prompt) conditional?

(WinXP.)

Ik zoek een commando voor in een batchfile waarmee ik een local printer kan verwijderen - maar alleen als de printer bestaat.

Comamndo printer verwijderen:
RUNDLL32 printui.dll,PrintUIEntry /n "naam printer" /dl
Maar hoe maak ik die opdracht conditional?
Anders komt er een popup met een waarschuwing als die printer al weg is.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:G6AS41iH_CwJ:community.spiceworks.com/topic/75686+remove+local+printer+batch&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Probeer eens met een extra /q erbij, dus:
RUNDLL32 printui.dll,PrintUIEntry /q /n "naam printer" /dl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wellicht werkt dit:

For /F " delims=\" %%I In ('reg query "HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Devices" ^|find /I "XXXXX"') Do IF "%%I"=="P" RUNDLL32 printui.dll,PrintUIEntry /q /n "naam printer" /dl

Waarbij XXXXX een deel van de printernaam is en P de naam van de printer in het register. De /q van hierboven heb ik er in gelaten, maar deze oplossing is daadwerkelijk conditional
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht dat dat werkt, maar dat zal trager zijn. Toch zeker bedankt voor 't technische antwoord; op zich interessant maar omdat de optie van dovr goed werkte. Ik geloof dat ik wel even moest puzzelen met de juiste volgorde (en spaties wel/niet) van de optie-letters, en je moet " " om de printernaam heen doen omdat er spaties in staan), maar 't werkte.