Hoe laat je onderdelen verbergen in JavaScript wanneer de if-waarde 0 is?

Ik heb dus deze code al, en nu zou ik graag willen dat als de waarde van bijv. num_years gelijk is aan 0, dat dit onderdeel dan een lege string weergeeft in document_write. Ik heb alleen al heel veel geprobeerd, en ik weet niet eens of het kan, maar heeft iemand hier misschien meer verstand van??

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet dat de method document.write() nog niet helemaal goed in elkaar zit, maar ik wou eerst zorgen dat ik in ieder geval een output heb

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Let op, als je met 0 wil vergelijken moet je bij de berekening van num_years de afronding al doen, anders is het getal nooit precies 0.

Dus: num_years = Math.floor(diff_date/31536000000);

Vervolgens kun je het volgende doen:

if (num_years > 0)
{
document.write(num_years + " jaar");
}

Een kortere notatie is de vraagteken operator:

document.write("Je bent vandaag " + (num_years == 0 ? "" : num_years + " jaar en ") + (num_months == 0 ? "" : num_months + " maanden en ") + num_days + " dagen oud.");

Deze werkt als volgt:

x ? A : B

Als x waar is, wordt A uitgevoerd, anders B. Succes. Ik begrijp dat dit een oefening is, want helemaal correct zijn de berekeningen natuurlijk niet.