Wat is het belangrijkste verschil tussen een mcts client certificaat, of een mcsa/mcse certificaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

MCSA staat voor Microsoft Certified Systems Administrator
Dat betekent dat je gecertificeerd systeembeheerder bent. Je beheerst dan basiskennis netwerken, minimaal een client en minimaal een server.

MCSE staat voor Microsoft Certified Systems Engineer
(Althans, dat staat op mijn certificaat)
Dit houdt in dat je ook netwerken kan ontwerpen en opzetten, je bent systeemontwikkelaar.

MCTS is de nieuwe certificeringsvorm van Microsoft.

Een clientcertificaat houdt in dat je hebt aangetoond over voldoende kennis en vaardigheden te beschikken betreffende een Microsoft Client (XP, Vista, 7 e.d)
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Stevebravo;

Zoals de afkortingen al aangeven zijn de certificeringen op andere gebieden; Microsoft Certified Technical Specialist tegenover M. C.Software Administrator/Engineer.