Hoe kan je in een .bat bestand een pauze aanbrengen van 5 seconden tussen de commando's?

Ik gebruik sleep -m 500 maar dat commando wordt niet herkend op Windows Vista.

Ik heb dit:
@echo off
start "Firefox" "E:\Program Files\Kantoorprogramma-s\Firefox Browser\firefox.exe"
sleep -m 500
start volgende commando...

Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Gebruik timeout:

timeout /T n

Hierbij is n het aantal seconden dat er gewacht moet worden. In jouw geval zou het dus als volgt moeten:

timeout /T 5

De verwerking van je batchbestand zou dan 5 seconden moeten wachten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vond deze uitleg nog:

'Use the "timeout" command to make a Vista batch file wait

Another new command in in Vista is "timeout". It will cause the command processor to wait for a specified number of seconds or until a key is pressed. The format is

timeout /T n

where n is the number of seconds to wait. To make the command ignore any key presses, the switch /nobreak can be added:

timeout /T n /nobreak

Because the command gives output listing the time remaining, it may be necessary to use a redirect to nul.

timeout /T n > nul'
rose
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Goeie! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was precies wat ik zocht. Dank je wel

Andere antwoorden (2)

Standaard gaat dat niet in Windows (tenzij ze er in Windows 7 iets voor hebben gemaakt dat ik niet ken).

Je zult een extern programmaatje moeten neerzetten, en dat programmaatje moeten aanroepen vanuit je batch-bestand.

Zulke programmaatjes zijn wel te vinden. Meestal heten ze iets met 'pause', 'wait' of 'sleep' in de naam.

Toegevoegd na 7 minuten:

Ik heb even rondgezocht. Kijk eens in onderstaande Bron, en zoek naar DelayExec - dat zou wel eens kunnen zijn wat je nodig hebt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar zeg dat het niet in 1 keer kan. Ik heb het nu zoals deze gedaan http://malektips.com/dos0017.html wait.bat met @CHOICE /T:N,%1% > NUL En in de andere CALL WAIT 10 Dat gaat wel werken toch?
Cryofiel
13 jaar geleden
Of dat gaat werken op jouw systeem, zul je gewoon moeten proberen. Als het niet werkt, geeft die site een paar andere mogelijkheden die je zou kunnen proberen.
rose
13 jaar geleden
timeout.
rose
13 jaar geleden
Ik heb overigens een prachtig programmaatje in c# (zelf herschreven...), wait.exe. Dat doet het ook mooi en gebruikt nauwelijks resources.
Deze is wel creatief. Een niet bestaand IP-nummer pingen om tijd te winnen:

@ECHO OFF
:: Use local environment
SETLOCAL

:: Check if a timeout period is specified
IF [%1]==[] GOTO Syntax

:: Filter out slashes, they make the IF command crash
ECHO.%1 | FIND "/" >NUL
IF NOT ERRORLEVEL 1 GOTO Syntax

:: Check if specified timeout period is within limits
IF %1 LSS 1 GOTO Syntax
IF %1 GTR 3600 GOTO Syntax

:: Check for a non-existent IP address
:: Note: this causes a small extra delay!
IF NOT DEFINED NonExist SET NonExist=10.255.255.254
PING %NonExist% -n 1 -w 100 2>NUL | FIND "TTL=" >NUL
IF NOT ERRORLEVEL 1 (
SET NonExist=1.1.1.1
PING 1.1.1.1 -n 1 -w 100 2>NUL | FIND "TTL=" >NUL
IF NOT ERRORLEVEL 1 GOTO NoNonExist
)

:: Use PING time-outs to create the delay
PING %NonExist% -n 1 -w %1000 2>NUL | FIND "TTL=" >NUL

:: Show online help on errors
IF NOT ERRORLEVEL 1 GOTO NoNonExist

:: Done
GOTO End

:NoNonExist
ECHO.
ECHO This batch file needs an invalid IP address to function
ECHO correctly.
ECHO Please specify an invalid IP address in an environment
ECHO variable named NonExist and run this batch file again.

:Syntax
ECHO.
ECHO PMSleep.bat
ECHO Poor Man's SLEEP utility, Version 2.11 for Windows NT 4 / 2000 / XP
ECHO Wait for a specified number of seconds.
ECHO.
ECHO Usage: CALL PMSLEEP nn
ECHO.
ECHO Where: nn is the number of seconds to wait
ECHO nn can range from 1 to 3600
ECHO.
ECHO Note: Due to "overhead" the actual delay may
ECHO prove to be up to a second longer
ECHO.
ECHO Written by Rob van der Woude
ECHO http://www.robvanderwoude.com
ECHO Corrected and improved by Todd Renzema, Greg Hassler and Joe Christl