Weet iemand de toekomst van de taal perl. Ik heb gegoogled, en sinds 2004 vraagt men zich dit al af.

Zijn er nieuwe ontwikkelingen in deze taal, of staan de ontwikkelingen stil ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is het eigenlijk en waarvoor moet het worden gebruikt? Een alle-talen-vervangende taal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik er van begrijp, Ineke is het een computer of programmeertaal. Dus niet zo iets als Esperanto, waar jij volgens mij aan denkt.

Het beste antwoord

Perl is kort en krachtig en wordt zeker nog veel gebruikt; echter de slechte leesbaarheid en langzame leercurve beperken het gebruik tot de goeroe's en daarom zal perl nooit zo'n hoge populariteit bereiken als andere vormen van scripting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daar vinden geen ontwikkelingen meer in plaats.
Je kunt nauwelijks meer iemand vinden die Perl beheerst.
Het is een dan ook een onoverzichtelijke taal. Iemand anders zijn Perl-scripts doorgronden is bijna vergelijkbaar met Chinees proberen te lezen. (voor ons Nederlanders, dan...)
13 jaar geleden
Alles over Perl, versie 6:

Deze pagina is het laatst bewerkt op 17 juli 2009 om 21:00.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Perl_6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar wordt er nog enthousiast gewerkt aan Perl 6.

Op deze pagina vind je de weg naar de PERL 6 Community:
rose