Ik wil graag een progamma dat voor mac is gebruiken op mijn computer met Microsoft XP is dat mogelijk?

Dus kan dat ?

Toegevoegd na 22 minuten:
Het progamma heet GameSalad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja het zou als volgt kunnen doen:
je moet dan op de Windows XP computer een virtuele omgeving opzetten. En in deze virtuele omgeving kun je dan een ander systeem installeren zoals Windows Vista, Linux of inderdaad Max OS X.

Er is een gratis programma dat heet VirtualBox. Met dit programma kun je deze virtuele omgeving opzetten. Je moet dan alleen wel beschikken over de Max OS X software zodat je dit kunt installeren? Max OS X is niet gratis namelijk.

Een vergelijkbare software oplossing is VMware. Dit werkt hetzelfde als Virtual Box maar is wel uitgebreider.

Eenmaal Mac OS 10 op de PC gezet dan kun je ook Gamesalad daarbinnen weer installeren.

Hieronder de link naar de freeware VirtualBox waar ook meer informatie te lezen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja via een ACORN computer. Dat is iets engels wat beide kanten opgaat via de riskprocesor, en een kaartje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, bestaat dat nog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, en machtig mooi. Alleen maar stapelen
Dat is moeilijk te beantwoorden las je er niet bij zegt welk programma het is. De vraag is dus te algemeen gesteld.

Toegevoegd na 26 minuten:
Gamesalad is een spelletjesmaker, maar helaas allen beschikbaar voor Macosx. Een alternatatief voor jou is mischien "Game Maker", http://www.softpedia.com/get/Programming/Coding-languages-Compilers/Game-Maker.shtml. Misschien is dat iets voor je. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dus niet mogelijk. En wat die virtuele omgevingen betreft, VM-Ware is een Mac OS X programma om Windows documenten te openen op je Mac. In tegenstelling tot de fantastische oplossing die Apple heeft om Windows op een Mac te installeren, zijn de oplossingen voor Windows computers niet om blij van te worden. Als het al mogelijk is om via een dergelijke oplossing Mac OS X te installeren, dan werkt het in ieder geval zo traag dat je er niet mee wilt werken.
Een (eventueel tweedehands) Mac kopen is de meest voor de hand liggende oplossing voor jouw probleem.

Toegevoegd na 3 minuten:
En wat op de link naar dat freeware programma geschreven wordt, klopt niet. Leopard kost 129 euro en die 28 euro slaat op Snow Leopard maar die DVD is alleen bruikbaar voor Macs die al een eerdere versie van Mac OS X geinstalleerd hebben. Zo zie je maar, er staat een hoop onzin op het internet.