Hoe kan je PDF text copieren en plakken in txt bestand?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik heb adobe reader 9.
Als ik een stukje text selecter en copieren dan kan ik het in text file niet plakken.
In word kan ik het plakken maar als platje en niet als text file.

Toegevoegd na 1 uur:
Select.Dat kan ik niet vinden ik heb alleen select.tool
zie plaatje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Als je de toolbars in je PDF aan hebt staan, zie je een streepje - zie het plaatje, naast het handje.

Dat streepje staat voor het test-select tool. Klik daarop. Daarna kun je je tekst selecteren in de PDF, en op de gebruikelijke manier kopiëren en plakken.

Als je dat streepje niet ziet, kun je ook in het menu van je Acrobat Reader klikken op Tools  -->  Basic  -->  Select. Dat heeft hetzelfde effect. Ook daarna dus gewoon op de gebruikelijke manier kopiëren en plakken.
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Select.Dat heb ik niet ik heb alleen select.tool zie afbeelding
Cryofiel
13 jaar geleden
Doet dat tool het niet dan? Ik vermoed dat dat de functionaliteit heeft die ik beschreef. Je zou ook bij de andere toolbars kunnen kijken, misschien heeft Adobe de boel geverherorganiseerd. Nog een optie: open een gewone PDF, die je heel ergens anders vandaan plukt. Kijk of het daarmee wel lukt. Lukt het daarmee wel, en met de PDF waar het eigenlijk om gaat niet, dan heeft de auteur van die PDF zijn bestand voorzien van een kopieerbeveiliging. Dan zal het niet lukken, althans, niet op een normale manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (3)

Ja, dat kan.
Open een PDF-file, selecteer met je muis het stuk text dat je wilt overnemen, en klik onder 'edit'op 'copy'.
Je zult wel iets aan de layout / opmaaktekens moeten veranderen, maar het is een stuk vlotter dan overtypen.

Afbeeldingen kun je separaat overnemen door er met de rechtermuisknop op te klikken ente kiezen voor 'copy image'.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik merk dat de gebruikelijke methodes niet helpen ; dan zit er vermoedelijk toch weinig andersopdan overtikken met de hand, OF van Adobe Reader overstappen op een iets uitgebreidere versie, waarmee je wel enigszins kunt bewerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb adobe reader 9.
Als ik een stukje text selecter en copieren dan kan ik het in text file niet plakken.
In word kan ik het plakken maar als platje en niet als text file.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei.....of je het ook met alleen een reader kan durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen ; ik heb gewoon de versie waarmee je ook zelf PDF's kan maken enzo....
Ik vrees dat de reader ook echt alleen dat maar kan dan : lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou je denken van printen en scannen naar Word of naar een TXT bestand.
Ik ken platjes alleen meer als schaamluis, en platte tekst als txt bestand. Heel verwarrend allemaal.
Een mogelijkheid is nog dat jouw pdf is beschermd tegen kopieren, dat rest niets anders dan printen en scannen.
Als het echt niet wil lukken, dan heeft de maker het bestand beveiligd hiertegen. Het is dan om auteursrechtelijke redenen niet de bedoeling dat je deze handeling uitvoert.
Er zijn dan toch nog wel manieren om aan de tekst te komen, maar het ligt niet op mijn weg om dat hier uit te leggen.
13 jaar geleden
Wat zou je denken van printen en scannen naar Word of naar een TXT bestand.