Wat zijn de grootste voordelen van OOP boven procedural programming?

Ik ben nu bezig met het leren van Object oriented PHP maar snap niet echt wat er zo veel beter aan is. Kan iemand mij uitleggen wat de grootste voordelen van oop zijn tenopzichte van procedural programming?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Een voordeel van OOP is dat je afgeronde onderdelen kunt bouwen, wat de opbouw van een programma overzichtelijker en inzichtelijker kan maken.
Maar het is geen wondermiddel.
Ik heb het meermalen voor onderdelen toegepast, heel vaak ook niet.
Maar minstens één keer had ik daar ontzettend spijt van, en heb verschillende omwegen om OOP moeten programmeren.
Beschouw het als uitbreiding van je assortiment, en probeer vooral een en ander uit.
Dán kun je misschien een goede afweging maken wanneer en hoe te gebruiken.