Kan er een PHP script als je html print met PHP?

********************SCRIPT*****************

session_start();

if(!isset($_SESSION["gebruikerisingelogd"])) {

die(print "

SITE

TEST! - HET INLOGGEN IS MISLUKT

");
}else {
print "

SITE

TEST! - HET INLOGGEN IS GELUKT

";
}
?>

******************************************

Nu wil ik in het laatse script (dus onder de else-voorwaarde) een gebruikers naam echo'en:

echo $_SESSION['gebruikerisingelogd'];
?>

Dit geeft mij een error.
Is er een mogelijkheid dit te doen, of weet iemand een andere oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt dit doen door na } else { je php af te sluiten met ?>. Zet dan je html neer, zet daarin en sluit dan aan het eind de else af (open eerst de php weer, die had je afgesloten: .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor, dit werkt gewoon. Zo doe ik het ook vaak zodat ik niet alle quotes hoeft te escapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar volgens mij eerst het ook gewoon als je na de else de print in echo verandert en dan gewoon session gebruiker doet, zonder php tags. Je bent dan namelijk al aan het echoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het gelukt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je print in echo verandert, moet de echo $_SESSION[‘gebruikerisingelogd’];
?> wel veranderen in $_SESSION[‘gebruikerisingelogd’];, ook zonder tags; je hebt php daarvoor al geopend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het ook zo doen: http://www.codedump.be/code/1404/

Andere antwoorden (1)

Je kunt strings met een punt aan elkaar plakken (concateneren). Probeer dit eens:

else {
print "

SITE

TEST! - HET INLOGGEN IS GELUKT

".$_SESSION['gebruikerisingelogd']."

" ;
}
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ook, +