Waarom centreert mijn tekst niet met text-align center met html?

code: https://gyazo.com/633210bad06723c6b7c86d8ce4034a68

Ik wil zegmaar dat de tekst (name+description) onder elkaar komen te staan gecentreerd in het midden van het scherm over de image.

Kan iemand me helpen?
Bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik kan niet helpen: dat scherm met leuke kleurtjes is nano-klein, en zoomen lukt niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je op de foto klikt dan zoomt ie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij mij niet. Het is een speciaal programma en dus geen universele editor. Als je de tekst in bijvoorbeeld word kopieert kan ik het wel lezen.

Het beste antwoord

de oorzaak is de position: absolute die je meegeeft aan de .name en .description class. Haal deze weg.
De position: absolute zorgt ervoor dat de naam en omschrijving linksboven in beeld zullen komen te staan als twee losse block elementen. De tekst binnen die block elementen is wel gecentreerd, maar omdat de breedte van het element gelijk is aan de hoeveelheid tekst merk je er niets van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik dat doe krijg ik dit, https://gyazo.com/2a877f927421e1eec257acb271d9e494 Ik wil zegmaar de tekst op de afbeeldinghebben
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dan moet je de afbeelding de position: absolute geven en spelen met ofwel een z-index ofwel de volgorde in je html aanpassen dat de tekst boven de afbeelding komt in plaats van eronder.